بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آمریکایی‌ها تلاش داشتند در فضایی که موضوع مذاکره با ایران مطرح می‌شود بتوانند با تحریم پتروشیمی‌ها از ایران امتیازات جدیدی بگیرند.
کد خبر : ۱۹۲۵۵۲

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی، درباره تحریم پتروشیمی‌ها از سوی آمریکا اظهار کرد: آمریکایی‌ها تلاش داشتند در فضایی که موضوع مذاکره با ایران مطرح می‌شود بتوانند با تحریم پتروشیمی‌ها از ایران امتیازات جدیدی بگیرند.

وی افزود: آمریکا از یک سو خواهان مذاکره بوده و از سوی دیگر دعوا می‌کند. هر کسی این مدل رفتار سیاسی دونالد ترامپ را کشف کند باید به او جایزه نوبل اهدا کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت آمریکا از یک سو رؤسای جمهور چند کشور را بسیج کرده تا بین ایران و آمریکا واسطه‌گری کنند، از سوی دیگر پتروشیمی‌ها را تحریم می‌کند که این اقدام شگفت‌آور بود.

پورابراهیمی تاکید کرد: تمام شرکت‌های اقتصادی ایران، سال گذشته با اعمال تحریم‌های ارزی و تحریم اقتصادی مواجه بودند و نقل‌وانتقالات ارزی برای همه شرکت‌های ایران دچار مشکل شد. بنابراین پتروشیمی‌ها از سال گذشته با این مشکل مواجه بودند. بنابراین تحریم پتروشیمی‌ها گام جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: پتروشیمی‌ها شرکت‌های خصوصی هستند و سازوکارهای خود را برای فروش پیدا کردند. بنابراین تحریم روی آنها تأثیری نخواهد داشت. تحریم پتروشیمی‌ها، جنگ روانی اقتصادی بود تا بر رفتار کشور در مذاکرات اثر بگذارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: تحریم پتروشیمی‌ها تأثیری بر اقتصاد ایران ندارد و این موضوع در حال حاضر در اقتصاد ایران به مرحله‌ای رسیده که عملاً بی‌خاصیت شده است. زیرا آمریکایی‌ها همه توان خود را برای تحریم اقتصاد ایران به کار گرفته‌اند.

وی افزود: پس از تحریم پتروشیمی‌ها شاخص‌های بورس را مورد بررسی قرار دادیم، بر اساس شاخص‌های بورس نه‌تنها سهام پتروشیمی‌ها منفی نشده بلکه سهام برخی از شرکت‌هایش مثبت نیز شده است.

پورابراهیمی گفت: این شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که بازار سرمایه حساسیتی به تحریم‌های جدید ندارد، پیش از این هر زمانی که آمریکا جنگ روانی به راه انداخت تأثیر آن در بازار سرمایه دیده می‌شد اما این بار بازار سرمایه واکنشی به اقدامات آمریکا نداشت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر