بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
معاون برنامه ریزی تولید برق مطرح کرد:

پایین بودن قیمت برق یکی از دلایل کاهش سود

معاون برنامه‌ریزی تولید برق دماوند گفت: پایین بودن قیمت برق یکی از دلایل کاهش سود شرکت بوده و قرار است تا پایان ماه آینده ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این شرکت افزوده شود تا بتوانیم کاهش سود شرکت را با همین سطح قیمت‌های فعلی جبران کنیم.
کد خبر : ۱۹۲۶۲۸

به گزارش بورس نیوز، محسن امیری، اظهار کرد: پایین بودن قیمت برق یکی از دلایل کاهش سود شرکت بوده و قرار است تا پایان ماه آینده ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این شرکت افزوده شود تا بتوانیم کاهش سود شرکت را با همین سطح قیمت‌های فعلی جبران کنیم.

وی افزود: قیمت فعلی فروش برق به هیچ وجه عادلانه نیست و امیدواریم تمهیداتی اندیشیده شود تا قیمت برق افزایش یابد. با قیمت‌های فعلی، ادامه حضور و سرمایه‌گذاری در صنعت برق به صرفه نخواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی تولید برق دماوند ادامه داد:‌ افزایش نرخ برق در برنامه‌ریزی‌های پنجساله توسعه مشخص شده اما متاسفانه از سال ۹۳ تاکنون هیچ‌گونه افزایشی برا قیمت برق انجام نشده است.

امیری بیان کرد: هر ساله شاهد تغییرات نرخ تورم، افزایش هزینه‌های تولید و افزایش نرخ ارز هستیم. لازم است که نسبت به افزایش قیمت برق نیز تدابیری اندیشیده شود. همچنین مسائل دیگری مثل تحریم‌ها که منجر به افزایش هزینه‌ها شده، قیمت‌گذاری جدید در حوزه برق را مورد توجه قرار داده است.

وی در رابطه با پیگیری شرکت برق دماوند و سندیکای برق برای این موضوع خاطرنشان کرد: سندیکای صنعت برق کشور و انجمن تولیدکنندگان برق و همچنین نیروگاه برق دماوند با مالکیت بانک دی، به جد پیگیر این مساله با رویکرد افزایش قیمت برق هستند.

معاون برنامه‌ریزی تولید برق دماوند تاکید کرد:‌ افزایش نرخ برق جزو کارهای دولت بوده و دولت است که باید نسبت به نرخ‌های جدید اعلام نظر کند. زیرا پیگیری‌ها از سوی تولیدکنندگان برق انجام شده و حتی از سوی سندیکا پیگیری می‌شود. اما همچنان دولت نسبت به افزایش قیمت هیچ واکنشی نشان نداده است.

امیری گفت: البته قطعا دولت نیز برای این مساله تمهیداتی دارد که قیمت‌ها را افزایش نداده اما ما همچنان امیدوار به افزایش نرخ برق و جبران هزینه‌ها در این بخش هستیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
"مالیات" عاملی برای کاهش سود خالص این نیروگاه؛

تعدیل منفی سود پای "دماوند"

جریان سوددهی در توربین‌های این شرکت؛

برق «بزاگرس» را گرفت

ارسال نظر