بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل تامین سرمایه نوین:

شرکت‌های کوچک بازده بالایی دارند

مدیرعامل تامین سرمایه نوین گفت: معمولا شرکت‌های کوچک بازده بالایی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده که به عقیده نظریه‌پردازان مالی کلاسیک، این سرمایه‌گذاران مزد ریسک‌پذیری بالا و دلهره (ترس، اضطراب و دغدغه) از دست دادن سرمایه‌شان را می‌گیرند.
کد خبر : ۱۹۲۶۲۹

به گزارش بورس نیوز، ولی نادی قمی اظهار کرد: معمولا شرکت‌های کوچک بازده بالایی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده که به عقیده نظریه‌پردازان مالی کلاسیک، این سرمایه‌گذاران مزد ریسک‌پذیری بالا و دلهره (ترس، اضطراب و دغدغه) از دست دادن سرمایه‌شان را می‌گیرند. گرایش به سهام شرکت‌های کوچک به وضوح در بازار سرمایه کشورمان قابل مشاهده است.

وی افزود: در کشور ما با توجه به محدودیت‌های معاملاتی نظیر حجم مبنا و دامنه نوسان، عملا ریسک سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک، پایین‌تر است. همچنین در شرایط افزایش ابهامات سرمایه‌گذاری میزان گرایش به سهام شرکت‌های کوچک بیشتر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش پایین این شرکت‌ها، میزان منابع مورد نیاز برای ایجاد تقاضا برای سهام این دسته از شرکت‌ها چندان بالا نیست، بنابراین یک یا چند گروه با ایجاد تقاضا، افزایش قیمت، سپس خروج از سهام، در کوتاه‌مدت به سود چشمگیری می‌رسند.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین یادآور شد: هر چقدر که حرکت اولیه قوی‌تر، شرکت کوچک‌تر و ابهامات (امکان خبرسازی) پیرامون شرکت بیشتر باشد، حرکت‌های بعدی قوی‌تر و دوره حرکت قیمت سهام طولانی‌تر خواهد بود.

نادی قمی تاکید کرد: به نظر می‌رسد که سال جاری سال آغاز سودآوری بانک‌ها باشد اما همچنان بانک‌های زیادی هستند که با مشکلات نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بسیاری از بانک‌ها به دلیل سرمایه‌گذاری بیش از اندازه در املاک و نیز شرکت‌داری، اگرچه در سال جاری سودآور می‌شوند اما نقدینگی کافی برای مدیریت کسب و کار خود ندارند. از طرف دیگر با توجه به کسری بودجه دولت، احتمال اینکه بخشی از منابع بانک‌ها صرف ترمیم کسری بودجه شود بالا است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار:

توسعه بازار اوراق بدهی ضروری است

مدیرعامل کارگزاری آینده نگر خوارزمی گفت:

اجرای سامانه نامک، موثر برای کاهش ریسک کارگزاری ها

مدیرعامل تامین سرمایه نوین مطرح کرد:

توجه به ریسک های بازار سرمایه هنگام سرمایه گذاری

ارسال نظر