بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
تحلیل‌گر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ابهام تاثیر تحریم پتروشیمی‌ها بر نرخ ارز/ انبار نقدینگی برای انفجار ارز سوخت ندارد

تحلیل‌گر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اکنون پتانسیل اصلی افزایش نرخ ارز وجود ندارد، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود از فشارهای بازار ارز کاسته شده و احتمال افزایش قیمت بیش از این وجود ندارد.
کد خبر : ۱۹۲۶۴۰

انبار کاه سوخته است/ پتانسیلی برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد

میثم رادپور در گفتوگو با بورس‌نیوز درباره چشم‌انداز نرخ ارز با توجه به دورنمای اقتصاد سیاسی ایران، عنوان کرد: به نظر می‌رسد که در میان مدت پتانسیل جدی برای افزایش نرخ ارز وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه براساس بنیان‌های اقتصادی پتانسیل جدی برای افزایش قیمت ارز نداریم، اظهار کرد: عامل اساسی یعنی همان فشارهای ناشی از نقدینگی موجود در بازار تخلیه شده است.

به گفته رادپور، قدرت نقدینگی به شدت کاهش یافته و توان تکان دادن نرخ ارز را به راحتی وجود ندارد.

وی درباره تاثیر تحریم بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران بر نرخ ارز نیز گفت: نمی‌توان گفت که تحریم‌ها بی‌اثر است؛ اما تاکنون نرخ ارز ۲۵۰درصد رشد داشته و ما هنوز نمی‌دانیم که تحریم پتروشیمی‌ها چگونه اثرات خود را نشان خواهد داد.

این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی با بیان اینکه عامل اصلی برای افزایش نرخ ارز اکنون وجود ندارد، افزود: ما به دنبال خرده مسائلی هستیم که بازار را تحریک میکند.

وی ادامه داد: نقدینگی به عنوان عاملی که قدرت خرید جدی دارد، اکنون کاری از پیش نمی‌برد، مگر اینکه یک عدم اطمینان بزرگ سراغ ما بیاید.

رادپور تاکید کرد: می‌دانیم که اگر فروش نفت بیش از این کاهش پیدا کرده و رسوب درآمدهای عملیاتی نیز تقلیل پیدا کند، دولت با کسری بودجه عمده مواجه خواهد شد و این موضوع بعدها کار دست کشور خواهد داد. اگر بخواهد نقدینگی از این محل شارژ شود زمان زیادی طول می‌کشد.

وی افزود: موضوع این است که اگر انبار کاهی داشتیم و بخشی از آن سوخته است و اکنون ما مجدداً انتظار آتش سوزی داریم. باید توجه داشته باشیم که مواد سوختنی که قرار بود بسوزد، سوخته و عامل اصلی که پتانسیل آتش‌سوزی را ایجاد می‌کرد، اکنون موجود نیست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر