بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به بی توجهی به تولید، گفت: در سال گذشته، ٥٣٣ هزار میلیارد تومان یارانه به حامل‌های انرژی پرداخت شده، ولی به تولید نیامده است.
کد خبر : ۱۹۲۶۶۵

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مسعود خوانساری در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رشد منفی سرمایه گذاری در ۱۴ فصل گذشته عنوان کرد: بر اساس آمارهای رسمی کشور، در فاصله سال‌های ٩٢ تا ٩٨، میانگین رشد سرمایه گذاری منفی بوده و رقمی معادل ۳.۸- درصد رسیده است.

وی ادامه داد:رشد مصرف در ٩ فصل از این مدت مثبت بوده اما میانگین آن، ٢.٢- را به ثبت رسانده است.

خوانساری بیان کرد: در این سالها رشد تورم ۹.۲۶ درصد، رشد اقتصادی ٩. ٤- درصد، رشد صادرات ٦- و رشد واردات ٧. ٢١- بوده که با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از واردات کشور، واردات مواد اولیه و کالاهای صنعتی بوده، این روند نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: بحران نقدینگی اکنون وجود دارد و با توجه به تورم، نقدینگی و نرخ ارز بنگاه‌ها را دچار مشکل شده است و در سال جاری، رکود حاکم خواهد بود. تنها راه اصلاح این روند با توجه به وضعیت موجود اقتصاد و شرایط تحریمی، اصلاح ساختار اقتصادی کشور را ضروری می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه به پرداخت ٨٠٠ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار اشاره کرده است، افزود: این موضوع در حالی است که کل وابستگی کشور و بودجه به نفت ٢٠٠ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با اصلاح روند پرداخت یارانه و حذف یک چهارم آن و حتی پرداخت یک چهارم دیگر به صورت نقدی به اقشار آسیب پذیر، می‌توان ساختار کشور را اصلاح کرد.

به گفته خوانساری، پارسال ٥٣٣ هزار میلیارد تومان یارانه به حامل‌های انرژی پرداخت شده، اما یارانه‌ای به به تولید داده نشده است.

وی تاکید کرد: یارانه‌های تخصیص یافته به انرژی شامل ١٢٣ هزار میلیارد تومان به بنزین، ١٣٠ هزار میلیارد تومان برای گازوییل و ٢٨٠ هزار میلیارد تومان گاز طبیعی بوده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز؛

نیروهای داخلی در جبهه دشمن / اعضای اتاق بازرگانی مرفه بی درد نیستند

دردیدار مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه اسلوونی و رییس اتاق بازرگانی تهران مطرح شد

تلاش اسلوونی برای آغاز فعالیت‌ سازوکار مالی جدید ایران و اروپا

پیام نوروزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران؛

احیای اعتماد عمومی، بازسازی روحیه کارآفرینی

در پی تمدید اعتبار ثبت‌سفارش‌ واحدهای تولیدی صورت گرفت؛

پنج مطالبه برای بنگاه‌های ایرانی

ارسال نظر