بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: در گزارش دولت کل ارقام درآمد و هزینه‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 و سه ماهه ابتدای سال جاری ارائه شد که بر اساس آن مشخص شد که تاکنون 100 ماه یارانه نقدی پرداخت شده است.
کد خبر : ۱۹۲۶۸۴

تاکنون 100 ماه یارانه نقدی پرداخت شده است

به گزارش بورس نیوز،‌ هادی قوامی در رابطه با عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: در گزارش دولت کل ارقام درآمد و هزینه‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 97 و سه ماهه ابتدای سال جاری ارائه شد، بر اساس این گزارش مشخص شد که تاکنون 100 ماه یارانه نقدی پرداخت شده است.

وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری، بیش از 78 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت کرده‌اند و از آنجایی که ماهانه حدود 125 هزار نفر تولد و 40 هزار مرگ داریم، سالانه یک میلیون نفر به جمعیت یارانه‌بگیر اضافه می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در خانه ملت ادامه داد: از سال 96، اتفاق خوبی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها رخ داده است. تا پیش از سال 96، تقریبا سالی 13 هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور برای پرداخت یارانه نقدی برداشت می‌شد.

قوامی خاطرنشان کرد: با شفاف شدن منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال‌های 97 و 98 دیگر از منابع بودجه عمومی برای پرداخت یارانه نقدی استفاده نمی‌شود. در واقع بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و شفاف شدن هدفمندی چنین اتفاق خجسته ای را رقم زده است.

وی درباره سیستم پرداخت یارانه توضیح داد: 50 نفر مسئولیت پرداخت یارانه نقدی 78 میلیون نفر را بدون کمترین مشکل برعهده دارند، این مسئله نکته قابل توجهی بوده که باید در سایر نهادها الگوبرداری شود.

این نماینده مجلس برای پرداخت مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در این نهاد 170 هزار نفر سالی 1500 میلیارد تومان اعتبار را بین افراد تحت پوشش پرداخت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: حضور این تعداد کارمند برای پرداخت مستمری افراد تحت پوشش، هزینه هنگفتی از جمله پرداخت حقوق را بر فضای اقتصادی کشور متحمل می‌شود که بهتر است از الگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت یارانه نقدی استفاده کرده و هزینه‌ها را کاهش داد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی مطرح شدن طرح سهمیه بندی بنزین؛

افزایش فقر و تشدید تضاد طبقاتی در کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس گفت:

پرداخت 960هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت:

حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به اشتغال و تولید

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

یارانه‌های پنهان باید هدفمند و شفاف شوند

ارسال نظر