بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
سود و وجه التزام شناسایی شده در صورت سود و زیان بانک سرمایه در سال۹۷ به ۳۶هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال پیش از آن افت ۱۸درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۲۷۲۱

حرکت معکوس «ونوین» در گروه بانکی/شدت گرفتن روند زیاندهی بانک در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی ۱۲ماهه حسابرسی نشده بانک اقتصاد نوین، این بانک در سال گذشته نیز بر خلاف عملکرد سایر همگروهی‌های خود که با بهبود عملکرد و بعضا رشد سودآوری همراه بوده‌اند، با افزایش زیان مواجه شده و نتیجه عملکرد بانکداری آن در سال گذشته منجر به کسب زیان خالص ۱.۹۵۲میلیارد ریالی و معادل ۱۴۹ریال به ازای هر سهم تا به این ترتیب جمع زیان انباشته بانک در سال گذشته به بیش از ۵هزار میلیارد ریال و معادل ۳۸۰ریال به ازای هر سهم برسد.

سود و وجه التزام شناسایی شده در صورت سود و زیان بانک در سال۹۷ به ۳۶هزار و ۶۲۴میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سال پیش از آن افت ۱۸درصدی را نشان می‌دهد.

حرکت معکوس «ونوین» در گروه بانکی/شدت گرفتن روند زیاندهی بانک در سال 97

همچنین سود سپرده پرداختی به سپرده‌گذاران نیز با کاهش ۱۰درصدی نسبت به سال۹۶ به ۴۵هزار و ۲۸۰میلیارد ریال رسیده است.

همچنین، جمع سپرده‌های مدت‌دار بانک نسبت به سال 96 تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد و مانده حساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بانک در پایان سال 97 ، مبلغ 307 هزار میلیارد ریال بوده که تنها ۲هزار میلیارد ریال و کمتر از یک درصد رشد را نشان می‌دهد و این موضوع نشان‌دهنده ناتوانی بانک در جذب سپرده‌های جدید و نقدینگی ایجاد شده در سال گذشته را دارد.

هزینه مطالبات مشکوک‌الوصول منظور شده در صورت سود و زیان بانک در سال گذشته با ۲۷درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۲.۵۱۳میلیارد ریال رسیده که به نظر می‌رسد در گزارش حسابرسی شده بانک شاهد افزایش این هزینه با توجه به برخی ابهامات در فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه که بخش مهمی از تسهیلات بانک به آن‌ها پرداخت شده بود، باشیم.

نتیجه مبادلات ارزی بانک و درآمد ناشی از این بخش با ۳۵درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به حدود ۵.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر