بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
نوسانات در بازار ارز به دلیل برخی ریسک های سیستماتیک و البته برخی تصمیماتی است که توسط مراجع مختلف نظارتی اعمال می‌شود.
کد خبر : ۱۹۲۷۷۵

ادامه روند رشد بورس در سال 98 با سیب ملایم / برخی از تصمیمات بیرونی، دلیل نوسانات بازار است

مجید نوروزی معاون ناشران و اعضای بورس تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد وضعیت بازار و پیش‌بینی خود از آینده آن گفت: نوسان جزو ذات بازار است و اگر در یک روند بلندمدت هم بررسی کنید این نوسان را در مقاطع مختلف می‌بینید.

وی ادامه داد: بخشی از این نوسانات ناشی از ریسک‌های سیستماتیک است که در سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم. برخی مواقع نیز ریسک‌های غیرسیستماتیک و تصمیماتی که اتخاذ و توسط مراجع مختلف نظارتی و تصمیم‌گیری اعلام می‌شود، آثارش را بر روی سهام و در کلیت بازار سرمایه می‌گذارد و این در تمام بورس‌های اوراق بهادار وجود دارد.

نوروزی با تاکید بر این مطلب که وجود نوسانات و تاثیرپذیری از رفتارهای پیرامونی، جز ویژگی اصلی بازار است افزود: به همین دلیل بازار سرمایه را آینه اقتصاد قلمداد می‌کنند.

وی در مورد آینده بازار در سال 98 گفت: روند کلی بازار سرمایه مثبت بوده و البته در این میان افت و خیز نیز وجود خواهد داشت، که ذات بازار بوده و نه تنها بازار سرمایه بلکه تمامی قعالیت‌های اقتصادی دارای افت و خیز فراوان هستند.

معاون بورس تهران اظهار داشت: البته این رشد دائمی نخواهد بود و اصلاحاتی خواهد داشت و این در بازار سرمایه ما هم وجود دارد و از نگاه من بازار رشد خود را تا پایان سال 98 با شیبی ملایم ادامه می‌دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر