بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

مناقشات سیاسی بورس را قرمزپوش کرد / بازار منفی‌تر نمی‌شود

مناقشات بین ایران و آمریکا موضوعی تاثیرگذار در بورس بوده و تاثیرات خود را امروز در این بازار به وضوح نشان داد البته این اتفاق ۶درصد نفت را در همان لحظات اول بالا برد.
کد خبر : ۱۹۲۸۱۶

مناقشات سیاسی بورس را قرمزپوش کرد / بازار منفی‌تر نمی‌شود

حسین ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بورس طی معاملات روز جاری گفت: مناقشات بین ایران و آمریکا موضوعی تاثیرگذار در بورس ایران است و تاثیرات خود را بعد از تعطیلی پنجشنبه صبح بازار ایران ،امروز به وضوح نشان داد. همانطور که ۶درصد نفت را در همان لحظه اول بالا برد .

وی ادامه داد: تحرکات منطقه هراسی در دل سرمایه گذاران ایجاد کرده و باعث افزایش حجم فروش شده است؛ برای نمونه پتروشیمی متین و فارس با شاخصی پایین مواجه هستند که دلیل اقتصادی ندارد و سیاسی است.

ایزدی افزود: بحث عوامل بورس، سازمان بورس یا کارگزاران نیست؛ شاید افزایش قیمت دلار، کنترل نادرست بانک‌مرکزی، افزایش قیمت طلا، سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها و جابه‌جایی سرمایه، افزایش‌های بعدی را هم در پی داشته باشد که همه این عوامل دست به دست هم داده و شاخص تقریبا 1190 واحد منفی شود.

این کارشناس بازار سرمایه به شرایط بازار در ساعت آتی امروز اشاره کرد و گفت: تغییر مثبتی شاید در بازار اتفاق نیافتد ولی با گذر زمان امکان تغییر وضعیت و منفی‌تر نشدن آن وجود دارد.

به گفته ایزدی اکثر سهام‌های موجود بازار امروز ارزنده هستند و سهام ها با چهارشنبه پیش تغییر چندانی نداشته اند بلکه مناقشات سیاسی این شرایط را رقم زده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در آخرین روز از معاملات هفتگی دلار؛

آرامش دلار در بازار جهانی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار بورس با سکه و ارز متفاوت است

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت

سودآوری مناسب از بازارسرمایه با قرارداد فروش تعهدی

در سه ماهه ابتدایی سال جاری رخ داد:

اعلام اسامی شرکت های فعال تر از بورس تهران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
نباید زمان زیادی به بازار اجازه منفی شدن داد که بسیار مخرب است مخصوصا بازار باید خودش را نشان دهد در مقابل این گونه بحران ها ثاثیر چندانی ندارد و در اینده بنفع ارامش سرمایه گذار و نقدینگی ایست . بازار مثبت شود اثر دو چندان در تبلیغ سرمایه گذاری برای سهام داران مخصوصا تازه واردان دارد