بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار بورس با سکه و ارز متفاوت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار بورس با سکه و ارز متفاوت است، زیرا زمانی که خرید و فروش سهام صورت می‌گیرد عملا سرمایه تبدیل به تولید، اشتغال و ارزش‌افزوده می‌شود.
کد خبر : ۱۹۲۹۵۰

به گزارش بورس نیوز، محمد حسن‌نژاد درخصوص اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار بورس با سکه و ارز متفاوت است، زیرا زمانی که خرید و فروش سهام صورت می‌گیرد عملا سرمایه تبدیل به تولید، اشتغال و ارزش‌افزوده می‌شود، بنابراین بازار سرمایه با این موضوع که خریدوفروش سکه در آن انجام می‌شود، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

وی افزود: سرمایه و سود شرکت‌های بورسی پس از تجدیدارزیابی در شرکت باقی می‌ماند. شرکت‌ها با سود کسب شده افزایش سرمایه می‌دهند تا بتوانند راحت‌تر فعایت خود را ادامه دهند.

نماینده مردم مرند و جلفا در خانه ملت ادامه داد: علت افزایش ارزش دارایی شرکت‌ها تورم است. زمانی که شرکت‌ها سرمایه خود را واقعی‌سازی می‌کنند تورم ایجاد شده در کشور زمین آنها را گران نشان می‌دهد، اما این شرکت‌ها حتی نمی‌توانند زمین خود را به فروش برسانند که از آن طریق سود خود را برداشت کنند.

حسن نژاد بیان کرد: شرکت‌های بورسی تنها در مباحث حسابداری و محاسباتی افزایش قیمت داشتند و این افزایش را به شرکت بازگردانده‌اند، سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید از این افزایش سرمایه مالیات اخذ شود، در حالی که چیزی عاید شرکت نشده است.

وی تاکید کرد: بازار بورس باید از مالیات بر عایدی سرمایه مستثنی شود. زمانی که یک شرکت در بورس سهامی فروخته و یا خریداری می‌کند باید به دلیل سودی که کسب کرده مالیات پرداخت کند، اما اینکه از ارزش‌افزوده‌ای که با تجدید ارزیابی کسب شده، مالیات بر عایدی سرمایه اخذ شود امکانپذیر و منطقی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی فردی صبر نمی‌کند که مجمع شرکت برگزار شود و خارج از این بازه زمانی خرید و فروش سهام انجام می‌دهد که این فرد با توجه به اینکه از مابه التفاوت قیمتی سود کسب کرده باید مالیات آن را پرداخت کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات گفت:

دارایی های غیرمولد بانک ها یکی از معضلات صنعت بانکداری

از سوی بانک ملی انجام می شود؛

عرضه 7.5 درصد سهام سرمایه گذاری توسعه ملی

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت

سودآوری مناسب از بازارسرمایه با قرارداد فروش تعهدی

ارسال نظر