بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مدیرعامل شرکت بیمه دانا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

تجدید ارزیابی دارایی‌ها، فرصتی برای افزایش سرمایه صنعت بیمه

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، توانگری مالی و ظرفیت پذیرش ریسک در شرکت های بیمه را افزایش خواهد داد و به هر حال در کاهش ریسک، بی اثر نخواهد بود.
کد خبر : ۱۹۳۰۳۰
تجدید ارزیابی دارایی ها، فرصتی برای افزایش سرمایه صنعت بیمه

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته سازمان امور مالیاتی بخشنامه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را ابلاغ کرد. به موجب این بخشنامه، تمام شرکت هایی که در ۵ سال اخیر اقدام به انجام این کار نکرده‌اند، می توانند از این فرصت بهره ببرند.
صنعت بیمه از صنایعی است که در صورت افزایش سرمایه از این محل، حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ابراهیم کاردگر مدیرعامل شرکت بیمه دانا در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اگر چه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، نقدینگی وارد شرکت ها نخواهد کرد؛ ولی در صورت فراهم شدن امکان انجام این افزایش سرمایه برای تمامی شرکت ها، صنعت بیمه می تواند از این فرصت بهره برده و سرمایه خود را افزایش دهد.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، توانگری مالی و ظرفیت پذیرش ریسک در شرکت های بیمه را افزایش خواهد داد و به هر حال در کاهش ریسک، بی اثر نخواهد بود.

کاردگر در پاسخ به این سوال که «آیا دانا هم از این فرصت جهت افزایش سرمایه استفاده خواهد کرد یا نه؟» گفت: هنوز به این موضوع فکر نکرده ایم.

در مورد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی اینجا بیشتر بخوانید
اشتراک گذاری :
ارسال نظر