بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
طرح مجلس برای بازسازی مناطق سیل زده تشریح شد؛

برداشت حدود 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از بندهای طرح مناطق سیل‌زده برداشت حدود 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی است.
کد خبر : ۱۹۳۰۹۹

به گزارش بورس نیوز، محمد حسینی درباره تهیه طرحی از سوی نمایندگان برای حمایت از آسیب‌دیدگان سیل، اظهار کرد: طی جلسههای انجام شده گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توسط هیات رییسه مجلس چاپ شده و در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور برای تامین منابع سیل چند مجوز به دولت داده شده است. با این مجوزها دست دولت برای جابجایی اعتبارات یا افزایش تنخواه‌گردان خزانه باز شده و می تواند نسبت به تامین نقدینگی موردنیاز اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: یکی از بندهای طرح مناطق سیل‌زده برداشت حدود 300 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی است. ارائه برخی اختیارات به استانداران استان‌های سیل‌زده و دستگاه‌های اجرایی و اجازه دولت برای جابجایی اعتبارات و احکام بودجه‌ای سال 98 از دیگر مواردی بوده که می‌تواند به امر بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده کمک کند که براساس برآورد خسارت‌های دقیق و عملیاتی این موضوع رخ می‌دهد.

حسینی گفت: متاسفانه از زمانی که موضوع سیل اتفاق افتاد دستگاه‌های اجرایی بیش از بقیه به دنبال تامین منابع موردنیاز خود از این محل شدند و خسارت حاصل از سیل را حدود 60 هزار میلیارد تومان و کمتر و بیشتر عنوان کردند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر