بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
مدیرعامل کشت و صنعت «پیاذر» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رونق تولید در «غاذر» / منتظر خبرهای خوب در مجمع باشید

در نظر داریم محصولات جدیدی همچون کنسروهای غیر گوشتی مثل کنسرو لوبیا و...، کمپوت میوه جات و نیز حبوبات بسته بندی شده را به سبد تولید شرکت اضافه شود و بخشی از این طرح توسعه در کارخانه طاق کسری اجرا خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۳۱۰۰

رونق تولید در «غاذر» / منتظر خبرهای خوب در مجمع باشید
به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم های پربازده سال ۹۸ سهم شرکت کشت و صنعت پیاذر بوده است. «غاذر» از ابتدای سال جاری تا کنون رشد قیمت تقریبا ۱۰۰ درصدی تجربه کرده است. این شرکت ۷.۵ میلیارد تومانی، در ۱۲ ماهه سال ۹۷ با تحقق سودی معادل یک سوم سرمایه ثبت شده خود، خوش درخشید. 
عملکرد ماهانه این شرکت هم نشان از روند مثبت درآمد شرکت دارد و در ۳ ماهه امسال با پرش ۲۱۲ درصدی نسبت به سال قبل، درآمد ۷.۳ میلیارد تومانی محقق شده است.


خلیل قلی پور خلیلی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت پیاذر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص برنامه های «غاذر» بیان کرد: مهمترین برنامه کشت و صنعت پیاذر، تحقق رونق تولید است و گزارش های منتشر شده در سامانه کدال تا این لحظه نشان دهنده روند مثبت عملکرد این شرکت است.

وی افزود: علاوه بر این طبق الزام سازمان بورس، سرمایه شرکت‌ باید حداقل به ۲۰ میلیارد تومان برسد. انجام این امور نیازمند جذب و حفظ نقدینگی در شرکت بوده و به همین منظور مترصد افزایش سرمایه هستیم.

اگرچه اختیار انجام افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی در سنوات قبل به هیات مدیره تفویض شده بود، ولی با توجه به اتمام مهلت قانونی برای انجام این افزایش سرمایه ناگزیر به طی کردن مجدد مراحل قانونی افزایش سرمایه هستیم. از این رو برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران در دستور کار قرار دارد.

قلی پور تصریح کرد: پس از انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران، اگر امکان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها فراهم باشد، در این مورد نیز تصمیم گیری خواهیم کرد.

رونق تولید در «غاذر» / منتظر خبرهای خوب در مجمع باشید

مدیرعامل «غاذر» در رابطه با برنامه های توسعه ای شرکت گفت: در نظر داریم محصولات جدیدی همچون کنسروهای غیر گوشتی مثل کنسرو لوبیا و...، کمپوت میوه جات و نیز حبوبات بسته بندی شده را هم به سبد تولید شرکت اضافه کنیم. بخشی از این طرح توسعه در کارخانه طاق کسری (که ۱۰۰ درصد آن متعلق و تحت پوشش کشت و صنعت است) اجرا خواهد شد. در مورد برنامه های آتی شرکت در مجمع عمومی سالانه شرکت مفصلا صحبت خواهد شد.

این فعال صنعت غذایی در ادامه اظهار داشت: اگر چه محدودیت های ناشی از تحریم و مشکلات اقتصادی مردم، روند تولید و فروش بسیاری از صنایع تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است؛ ولی خوشبختانه وضعیت فروش شرکت با مشکلی مواجه نیست. ضمن اینکه محصولات پودری همچون پودر کتلت و پودر همبرگر به دلیل قیمت مناسب نسبت به محصولات گوشتی و همچنین سلامت پروتئین گیاهی، مورد اقبال بازار واقع شده است. علاوه بر این، چندی قبل اقدام به خرید مواد اولیه کردیم و در حال حاضر موجودی مواد اولیه شرکت هم مطلوب است.

وی در خاتمه تاکیدکرد: اطلاعات مربوط به آمار تولید و فروش و میزان موجودی مواد اولیه و افزایش سرمایه و... در گزارشات شرکت شفاف سازی شده و از طریق سامانه کدال در دسترس سهامداران قرار گرفته است. سایر موارد هم در مجمع به اطلاع سهامداران خواهد رسید. سیاست شرکت حفظ نقدینگی در شرکت به منظور توسعه فعالیت ها خواهد بود؛ ولی در مورد تقسیم سود مطابق مقررات قانون تجارت و سازمان بورس عمل می گردد. با توجه به این شرایط، چشم انداز کشت و صنعت پیاذر مثبت بوده و امیدواریم روند مثبت درآمد شرکت تداوم داشته باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چاشنی‌هایی برای افزایش‌سرمایه این شرکت غذایی؛

افزایش‌سرمایه ۲۰۰درصدی "غاذر" برای رعایت الزامات بازار دوم

سودی که قیمت‌ها را توجیه نمی‌کند؛

افزایش درآمد "غاذر" از کتلت فروشی!

ذره‌بین بورس‌نیوز روی این شرکت صنایع غذایی رفت؛

سود محقق شده‌ای که با قیمت سهام این شرکت تناسب ندارد

ارسال نظر