بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

رکورد صادرات محصولات فولادی در خردادماه۹۸/ هزینه بالای تأمین مواد اولیه برای ذوب‌آهن

به دلیل صادرات بی‌رویه مواد اولیه موردنیاز صنایع فولادی همانند گندله، هزینه تأمین این مواد برای ذوب‌آهن بسیار بالا تمام می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۱۱۵

نعمت اله محسنی معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: مصرف گندله در ذوب‌آهن افزایش داشته که مهم‌ترین دلیل آن فرایند جدید است که در ذوب‌آهن تعریف‌شده است.

وی ادامه داد: عقیده داریم که باید مصرف گندله کمتر شود اما؛ به دلیل کمبود مواد اولیه آهن‌دار مناسب، یکی از اجبارهایی که امیدوارم با تأمین سنگ‌آهن با عیار خوب رفع شود،مصرف گندله است.

محسنی با اعلام این موضوع که با تأمین سنگ‌آهن با دانه‌بندی مناسب و درشت‌دانه و عیار خوب می‌توانیم مصرف گندله را کاهش دهیم افزود: به دلیل اینکه ذوب‌آهن متناسب با برنامه‌ریزی که انجام داده برنامه افزایش تولید تا مرز 3 میلیون تن در سال جاری را دنبال می‌کند، نهایتاً گندله را جزو برنامه تولید داریم البته ازنظر اقتصادی چندان مصرف آن به نفع ذوب‌آهن نیست.

وی تصریح کرد: تقریباً امروز حدود ۳میلیون تن زغال‌سنگ تولید می‌شود و حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تن کنستانتره، که این میزان کنستانتره بسیار کم است که این مهم به دلیل صادرات بیش‌ازاندازه آن باشد.

معاون بازرگانی شرکت ذوب آن با اشاره به نیاز صنعت فولاد کشور به کنستانتره گفت: مطابق آخرین اظهارنظری که معاون اول رئیس‌جمهور داشتند صادرات کنستانتره منوط به تأمین مواد اولیه موردنیاز فولاد است و این مهم به وزیر صمت نیز ابلاغ‌شده است.

وی افزود: امیدواریم وزارت صمت نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد تا به‌جای صادرات مواد اولیه با کمک به تولید محصول نهایی، ارزش‌افزوده و اشتغال در چرخه فولاد کامل شود.

محسنی خاطرنشان کرد: روند رو به رشد صادرات ذوب‌آهن دو ماه گذشته ادامه پیداکرده و در ماه گذشته نیز ذوب‌آهن رکورد تاریخی در صادرات زد و حدود ۱۲۱هزار تن محصول فولادی از کشور صادر شد.

وی تکرار حجم صادراتی محصولات فولادی را منوط به تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع فولاد کشور دانست و افزود: بحث تأمین نیاز ارزی صنعت زغال‌سنگ برای تأمین و تجهیز معادن و خود صنعت زغال‌سنگ بسیار مهم و ضروری است که با رفع این دغدغه شاید بتوان از صادرات بیش‌ازاندازه مواد اولیه جلوگیری کرد.

با افزایش تولید و فروش محصولات خاص و ویژه و روند رو به رشد دریافت سفارش‌ها ریل به‌عنوان یک کالای با ارزش‌افزوده بالا و محصولات ویژه ازجمله گریدهای بزرگ ۶۰ و ۸۰ با آلیاژهای خاص و البته به‌شرط فروش باقیمت مناسب، شرایط بهتری برای سهامداران رقم بخورد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر