بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
«فاراک» از جمله سهم‌هایی است که همواره با شایعات و خبرهای گوناگون همراه بوده؛ اما مدتی است که با فشار بالای عرضه مواجه شده است.
کد خبر : ۱۹۳۱۴۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «ماشین سازی اراک» در ۹ماهه نخست منتهی به خرداد ۹۸توانست به درآمد ۱۵۴میلیارد تومانی دست یابد که این رقم حدود ۵۵درصد عملکرد ۱۲ماهه سال مالی منتهی به شهریور۹۷ است.

تقابل خریداران در مقابل فروشندگان «فاراک» رو به سرخی رفت

این شرکت طی عملکرد ۶ماهه نخست سال مالی۹۸، با فروش دارایی‌های ثابت توانست برخلاف مدت مشابه سال۹۷، به سود خالص ۱۵میلیارد تومانی دست یابد که رقم قابل توجهی است.

علاوه بر طرح به‌سازی و نوسازی خطوط تولید گروه متالورژی، استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین در فرآیند تولید، اجرای پروژه‌ها بصورت EPC و EPCF و طرح تولید پمپ‌های ویژه نفت و گاز، از جلمه برنامه‌های در دست اقدام «فاراک» است که اجرایی شدن این طرح‌ها می‌تواند به بهبود فرایند تولید و کاهش زیان انباشته کمک کند.

این شرکت هر از گاهی با اعلام خبر قرارداد تازه خود را در کانون توجهات اهالی تالار حافظ قرار می‌دهد.

نگاهی به روند معاملات حاکی از آن است که «فاراک» در بازار سرمایه وضعیتی سبز از خود نشان داده و در سال۹۷ حدود ۵۱درصد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است.

«فاراک» با سرمایه ۶۲۸۷میلیارد ريالی و فروش ۲۸۱۴میلیارد ريالی در آخرین سال مالی، هم اکنون ارزش بازار معادل ۱۰۷۳۷میلیارد ريال دارد.

بررسی حجم معاملات این سهم نشان می‌دهد که نسبت به روزهای پایانی خرداد ماه افت قابل ملاحظه ای داشته است.

تقابل خریداران در مقابل فروشندگان «فاراک» رو به سرخی رفت

در نظرسنجی امروز آبسیم پلاس در خصوص معاملات این سهم، ۴۹درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که موضع خرید را در نماد «فاراک» انتخاب می‌کنند و ۵۱درصد دیگر، در سمت عرضه ایستادند.

تقابل خریداران در مقابل فروشندگان «فاراک» رو به سرخی رفت

در نهایت، معاملات نهمین روز تیر ماه سال۹۸ این نماد با افت قیمت ۱.۷درصدی به پایان رسید و ۷۱۱خریدار در مقابل ۴۷۹ فروشنده صف آرایی کردند. در واقع، همان‎گونه که نظرسنجی آبسیم پلاس نشان داد قدرت فروشنده‌ها بیش از خریداران بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر