بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران خبر داد:

راه اندازی معاملات قراردادهای آتی زیره سبز در بازار مشتقه

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: با توجه به اینکه استراتژی بورس کالای ایران تکمیل زنجیره ابزارهای مالی و اوراق بهادار مبتنی دارایی‌های مختلف بوده راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده زیره سبز، معاملات قراردادهای آتی این محصول به زودی در بازار مشتقه راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۳۱۸۹

به گزارش بورس نیوز، علیرضا ناصرپور اظهار کرد: با توجه به اینکه استراتژی بورس کالای ایران تکمیل زنجیره ابزارهای مالی و اوراق بهادار مبتنی دارایی‌های مختلف بوده و نظر به راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده زیره سبز، معاملات قراردادهای آتی این محصول نیز بر مبنای همین استراتژی به زودی در بازار مشتقه راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: بحث‌های مقدماتی راه‌اندازی این معاملات صورت گرفته و تاییدیه‌های لازم از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کسب شده است. در همین راستا فردا جلسه‌ای با حضور کارگزاران برگزار خواهیم کرد تا معاملات قراردادهای آتی زیره سبز با راه‌اندازی یک سررسید به زودی در بورس کالا کلید بخورد.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران ادامه داد: احتمال دارد این قرارداد با سررسید تحویل مرداد و یا شهریور ماه سال جاری راه‌‌اندازی خواهد شد و اندازه هر قرارداد معادل ۱۰۰ کیلوگرم زیره سبز درجه یک در نظر گرفته می‌شود. همچنین، استاندارد زیره سبز در نظر گرفته شده برای قراردادهای آتی کاملا مطابق با استانداردهای معاملات گواهی سپرده زیره سبز بوده و انبارهای پذیرش شده برای معاملات گواهی سپرده کالایی این محصول مرجع تحویل کالا در قراردادهای آتی خواهد بود.

ناصرپور تاکید کرد: وجه تضمین معاملات قراردادهای آتی زیره سبز کمتر از ۲۰ درصد ارزش کل قرارداد خواهد بود و برای شروع این معاملات به منظور ایجاد رونق در خصوص کارمزد سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس کالا تخفیفاتی در نظر گرفته شده که این اقدام برای راه‌اندازی کلیه ابزارهای مالی نوین عملیاتی می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر