بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
گزارش سال مالی 97 «پاکشو» با تحقق 4 هزار میلیارد ريال سود خالص به پایان رسید و برای سال 98 پیش بینی‌های خود را ارائه کرد.
کد خبر : ۱۹۳۳۱۴

«پاکشو» اثرات رکود را شست / پیش‌بینی‌هایی از جنس واقعیت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس گزارش عملکرد دوره 12 ماهه سال 97 به صورت حسابرسی نشده، شرکت «پاکشو» 4052 ريال سود به ازای هر سهم تحقق بخشید که در مقایسه با عملکرد سال 96 رشد جالب توجه 188 درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

درآمدهای عملیاتی 70 درصد رشد کرد و به رقم 12119 میلیارد ريال رسید. تعداد فروش نسبت به سال 96 تفاوتی نداشت و این شرکت توانست برخلاف بسیاری از شرکت‌ها در مقابل رکود ایستادگی کند و سطح فروش خود را حفظ کند اما؛ آن چه که باعث رشد درآمدها شد، افزایش نرخ‌های فروش بود.

«پاکشو» اثرات رکود را شست / پیش‌بینی‌هایی از جنس واقعیت

در حالی که «پاکشو» در سال 97 مقدار 193 هزار تن از انواع محصولات را به فروش رساند، برای سال 98 برآورد کرده به سطح فروش 207 هزار تنی دست یابد.

برای این میزان فروش، 18261 میلیارد ريال درآمد پیش‎بینی کرده که نسبت به فروش سال 97 از افزایش 51 درصد حکایت می‌کند.

«پاکشو» اثرات رکود را شست / پیش‌بینی‌هایی از جنس واقعیت

«پاکشو» در 3 ماهه نخست سال جاری به درآمد 3570 میلیارد ريالی دست یافت که معادل 20 درصد مبلغ پیش بینی شده برای کل سال است. از سوی دیگر، این رقم نسبت به 3 ماهه نخست سال 97 رشد قابل توجه 133 درصدی را به معرض نمایش می‌گذارد.

بنابراین، در صورتی که «پاکشو» با همین فرمان پیش‎روی کند و ضمن کنترل افزایش بهای تولید، سهم خود از بازار را افزایش دهد، به درآمدی بیش از سال‌های گذشته دست خواهد یافت و تحقق 18261 میلیارد ريال فروش پیش‎بینی شده امکان‎پذیر به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر