بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
آنچه در مجمع شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد مطرح شد؛

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

در سال گذشته میزان فروش شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد بیش از 1000 میلیارد ریال شد بنابراین باتوجه به شرایط موجود، تزریق نقدینگی، راهبردی برای توسعه فعالیت درسال‌های آینده شرکت محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۳۴۵

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

به گزارش بورس نیوز، محمدحسین دیده‌ور مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در مجمع عمومی عادی سالیانه‌ای شرکت که با حضور 53 درصدی سهامداران برگزار شد، گفت: در سال گذشته این شرکت توانست با استراتژی‌های مناسب از جمله خرید وفروش، مدیریت موثر هزینه‌ها، نظارت بر شرکت‌های زیرمجموعه و رفع مشکلات ساختاری جایگاه خودرا در عرصه توزیع آن و فولاد حفظ و ارتقا دهد.

وی بهره‌گیری از امکانات و منابع مالی برای توسعه فعالیت شرکت را یکی از اقدامات انجام شده در سال گذشته دانست و افزود: خرید محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان از طریق بورس کالا و تهیه نرم‌افزارهای لازم به منظور کنترل حساب‌های طرفین یکی دیگر از اقدامات شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در سال 97 است.

دیده ور ادامه داد: مدیریت انجام معاملات سبد سهام شرکت ارزش‌آفرینان در کاهش ریسک و افزایش سودآوری و حفظ همکاری و توسعه فعالیت بین شرکت بازرگانی آهن و فولاد میلاد و نفت میلاد پارس مهم ترین دستاورد شرکت در سال گذشته محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد خاطرنشان کرد: بهره گیری از تجربیات سال‌های گذشته برای تداوم روند سوددهی و ارتقای بازار معاملات سهام شرکت در بازار بورس و همچنین اصلاح ساختار سرمایه شرکت‌های زیرمجموعه یکی از مهم ترین اهداف و برنامه‌های این شرکت برای سال‌های آتی است.

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

بر اساس این گزارش در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

پیام هیات مدیره

خداوند متعال در سایه الطاف بی‌دریغش بار دیگر بر ما منت نهاد و توفیق خدمتگزاری را به ما عطا فرمود تا امانتدار سهامداران محترم خود باشیم و وظیف خود بدانیم که از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و در راستای ارزش آفرینی برای شما عزیزان با اتکا به حمایت‌های شما سهامداران محترم گام‌های مهمی را در سال 97 برداریم.

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در مورخ 23/8/90 در راستای حضور موثر تر در مدیریت تامین و و توزیع اهن و فولاد کشور با حدود 205 نفر سهامدار و سرمایه اولیه 50 میلیاردریال به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شدو به شدت مورد اسقبال پذیره نویسان سهام قرار گرفت به طوریکه سرمایه شرکت در دو نوبت افزایش داده شده و بالغ بر 320 میلیاردریال شد و سهامداران جدیدی از اقشار مختلف به جمع ما اضافه شدند و با استمرار افزایش سرمایه فعالیت‌های شرکت توسعه خواهد یافت.

هیات مدیره شرکت از خبرگان و افراد مجرب با پیشینه چندین ساله در بازار آهن وفولاد تشکیل شده و این از نقاط قوت تصمیم گیری‌ها و حضور در بازار فولاد بوده و همچنین برخورداری از نیروی انسانی متخصص و مناسب در انجام امور توانسته جایگاه مناسبی را درصنف آهن و فولاد کشور برای خود تثبیت کند.

گزارش عملکرد هیات مدیره

شرکت توسعه بازرگانی آهن وفولاد میلاد در سالی که گذشت توانست با اتخاذ استراتژی‌های مناسب از جمله خرید و فروش، مدیریت موثر هزینه‌ها و نطارت مستمر برشرکت‌های زیرمجموعه و رفع مشکلات ساختاری، جایگاه خودرا در عرصه توزیع آهن و فولاد حفظ و ارتقا دهد و به یاری خداوند در سال 1389 با حفظ حقوق کلیه ذینفعان ضمن توسعه فعالیت‌های شرکت، شاهد شکوفایی نتیجه اقدامات . اصلاحات انجام شده در سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت‌های تابعه در سال‌های آینده پیشرو باشیم.

از سال 96 و تداوم آن در سال 97 با بهره گیری از توان و تجربیات جدیدی که به شرکت افزودن شده و با بهره گیری از سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های قبل انجام شده بود حجم و دامنه فعالیت‌های گروه توسعه بازرگانی آهن وفولاد میلاد به شدت گسترش یافته و گروه از سودآوری و عملکرد اقتصادی قابل توجه ای برخوردار شد.

بهبود قابل ملاحظه در عملکرد اقتصادی و بازرگانی شرکت و ارتقا گزارش دهی مالی و حسابداری مورد استقبال و جلب نظر سهامداران و فعالان بازارسرمایه قرار گرفت و حجم معاملات برروی سهام شرکت را در فرابورس به شدت افزایش داد به طوری که تعداد سهام معامله شده شرکت که در سال 1395 کمتر از 120 میلیون سهم بود در سال‌های 96 و 97 به حدود 700 میلیون سهم افزایش یافت و سال به سال برتعداد سهامداران شرکت افزوده شد. جهت اطلاع تعداد سهامداران شرکت در پایان سال 97 بالغ بر 3476 سهامدار حقیقی و حقوقی شد.

عوامل مختلفی نوسانات صعودی بازار را رقم زدند که اهم این عوامل شامل افزایش قیمت جهانی محصولات کالایی اعم از نفت، فولاد، مس، سنگ آهن و ... کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی و نظارت جدی بانک مرکزی بر اجرای آن و در نهایت افزایش نرخ ارز می‌باشند. مدیریت شرکت برنامه ریزی کرده با سودآوری پایدار در جهت افزایش ثروت سهامداران قدم بردارد و ضمن حضور موثر در حوزه مدیریت توزیع و تنظیم بازار آهن و فولاد کشور با ورود به حوزه‌های دیگر اقتصادی به ویژه استفاده از فرصت‌های بازار سرمایه ریسک‌های عملیاتی و تجاری را مدیریت کند.

درخصوص توسعه و گسترش میزان فعالیت‌های شرکت در سال‌های اخیر قابل ذکر است که میزان خرید و فروش آهن آلات در سال 96 نسبت به سال قبل به ترتیب 813 درصد و 858 درصد افزایش یافت و در سال 97 نیز حجم خریدها و فروش‌های شرکت نسبت به سال 96 به ترتیب 65 درصد و 80 درصد افزوده شده است. امیدواریم این روند در سال 98 نیز ادامه یابد و در سال گذشته میزان فروش شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد بیش از 1000 میلیاردریال شد تحت این شرایط ضرورت افزایش تزریق نقدینگی بسیار، راهبردی برای توسعه فعالیت درسال‌های آینده شرکت محسوب می‌شود.

مدیریت شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد به منظور استفاده از سایر فرصت‌های موجود در بازار برای توسعه و ایجاد تنوع در فعالیت‌های اقتصادی و برنامه ریزی‌های منسجم نسبت به ایجاد سودآوری پایدار در جهت افزایش ثروت سهامداران تلاش بسیاری کرد وضمن حضور موثر در حوزه مدیریت توزیع و تنظیم بازار آهن و فولاد با ورود به حوزه‌های دیگر اقتصادی به ویژه استفاده از فرصت‌های بازارسرمایه ریسک‌های عملیاتی و تجاری را مدیریت کند. در طی سال‌های گذشته قسمتی از منابع خودرا در شرکت تولیدی دانش بنیان صادراتی نفت میلاد پارس و شرکت سرمایه‌گذاری ارزش آفرینان میلاد صرف نموده است.

مدیریت شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در سال گذشته موفق شد سبد سهام متعلق به شرکت ارزش آفرینان میلاد را اصلاح کند. ارزش آفرینان میلاد در سال 97 موفق به کسب حدود 50 میلیاردریال سود شد و مدیریت این شرکت برنامه افزایش سرمایه از یک میلیاردریال به 50 میلیارد ریال را در دستور کار خود دارد.

در کارخانه نفت میلاد پارس محصولات مختلفی از مشتقات نفتی و پالایشگاهی و پتروشیمی و تصفیه مجدد آن‌ها تولید می‌شودکه در بازارهای داخلی و خارجی قابل عرضه و مصرف است. در طول دو سال گذشته اصلاحاتی در شیوه تولید محصولات با هدف کاهش ضایعات و بهبود تولید بعمل آمده و بازاریابی گسترده ای با هدف صدور محصولات کارخانه نفت میلا پارس انجام شده و در همه این زمینه‌ها دستاورد خوبی حاصل شده که منجر به افزایش تولید وصادرات محصولات این شرکت و کسب سود قابل قبول در سال‌های 96و97 شده و پیش بینی می‌شود در سال 98 نیز رشد بسیار مطلوبی داشته باشد.

کلیاتی درباره شرکت

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد با هدف جمع آوری منابع پراکنده فعالان حوزه صنف آهن و فولاد درراستای حضور موثرتر در مدیریت تامین و توزیع آن و فولاد با سرمایه اولیه 50 میلیارد ریال تاسیس شد.

تاریخچه

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد در مورخ 23/8/90 پس از انجام پذیره نویسی عمومی به صورت سهامی عام با شماره ثبت 418751 نزد اداره ثبت شرکت‌های تهران ثبت شد همچنین شرکت باشماره 10867 درمورخ 18/3/90 در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار درج شد.

موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه عبارتست از:

فعالیت اصلی شرکت: خرید، فروش، صادرات و واردات آهن‌آلات و فولاد وسایر فلزات و کالای مرتبط وامورجانبی مربوطه

فعالیت فرعی شرکت: ایجاد شعب و اعطا و قبول نمایندگی در رابطه با موضوعات اصلی فعالیت شرکت است.

به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 1510/92 فعالیت‌های زیر به موضوع فعالیت شرکت اضافه شد.

خریدوفروش سهام شرکت‌ها و استفاده از حق تقدم آن‌ها، سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری داخلی و خارجی، خرید و فروش هرگونه اوراق بهادار خرید و فروش محصولات پتروشیمی

سرمایه شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد

آخرین سرمایه ثبتی شرکت مبلغ 320 میلیارد ریال منقسم بع 320 میلیون سهم هزارریالی است:

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

ترکیب سهامداران

ترکیب سهامداران در تاریخ 29/12/97 به شرح جدول ذیل است:


فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ 18/3/90 در گروه تجارت عمده فروشی بورس اوراق بهادار تهران با نماد بمیلا درج و سهام آن برای اولین بار موردمعامله قرار گرفت.

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

ساختارمالی

ساختارمالی شرکت طی 3 سال اخیر به شرح جدول ذیل است:

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

سود و زیان

سود و زیان شرکت اصلی طی سه سال مالی اخیر به شرح ذیل است:

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

معاملات

وضعیت معاملات شرکت در حوزه آهن و فولاد طی سه سال اخیر به شرح ذیل است:

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

وضعیت معاملات ریالی آهن و فولاد شرکت طی سه سال اخیر

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

ارزش معاملات شرکت در مقایسه با بورس کالا

نموار زیر بیانگر ارزش معاملات فولاد انجام شده در بورس کالا طی سه سال اخیر و مقایسه آن با حجم معاملات شرکت است:

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

حجم معاملات شرکت در سال 95به میزان 0.1 درصد از حجم معاملات فولاد در سال 96 به میزان 0.7 درصد و در سال 97 به میزان 0.8 درصد افزایش یافته است. باتوجه به تغییرات ایجاد شده در ساختار مدیریتی شرکت سهم فعالیت‌های عملیاتی خصوصا در حوزه آهن و فولاد در سال 97 رشد بسیاری داشته که تلاش می‌شود با یک برنامه مدون سهم معاملات شرکت در مقایسه با بازار به یک عدد قابل توجه افزایش یابد.

شاخص‌های سودآوری

در سال مالی موردگزارش باتوجه به بهبود تقاضای داخلی محصولات و افزایش قیمت‌های جهانی فولاد، فروش شرکت از افزایش حجم و مبلغ مطلوبی برخوردار شد و به دنبال اجرای سیاست کاهش هزینه‌ها ، نهایتا نسبت‌های سودآوری از رشد چشمگیری نسبت به سال 96 برخوردار بوده اند.

فروش بیش از 1000 میلیاردریالی بمیلا در سال 97

اقدامات انجام شده در سال مالی 97

ü بهره گیری جامع از امکانات و منابع مالی برای توسعه فعالیت و معاملات در بازار و کسب سود مناسب

ü اقدامات لازم و مستمر به منظور حفظ افزایش ارزش سهام و سودآوری شرکت

ü پیگیری وصول مطالبات و تسویه حساب مانده حساب‌های راکد و سنواتی

ü خرید محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان از طریق بورس کالا و تهیه نرم افزارهای لازم به منظور کنترل حساب‌های فی ما بین

ü اقدام در خصوص ارائه اطلاعات مالی به موقع و قابل اتکار شرکت در مقاطع مختلف در راستای شفاف سازی دقیق شرکت

ü ارائه اطلاعات مورد درخواست بورس در مواقع لزوم به منظور شفاف سازی

ü اقدامات لازم برای تسویه حساب و شفاف سازی پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های اصلی و گروه

ü اقدامات لازم برای افزایش حغظ و استحکام روابط با تامین کنندگان محصولات فولادی

ü برگزاری جلسات توسعه روابط با تامین کنندگان و خریداران برای معرفی توانمندی‌های شرکت

ü تاکید به حفظ و گسترش بازار و مشتریان شرکت اصلی و گروه

ü مدیرت انجام معاملات سبد سهام شرکت ارزش آفرینان در کاهش ریسک و افزایش سودآوری

ü حفظ همکاری و توسعه فعالیت فی مابین شرکت بازرگانی آهن و فولاد میلاد و نفت میلاد پارس

ü دریافت گواهینامه دانش بنیان نفت میلاد پارس

ü شناسایی بازار هدف و عرضه محصولات شرکت نفت میلاد پارس

ü حضور موثر در نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور معرفی توانمندی تولیدات شرکت نفت میلاد پارس

اهداف و برنامه‌های آتی شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد

شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد توانست با اتخاذ استراتژی‌های مناسب از جمله خرید وفروش، مدیریت موثر هزینه‌ها، نظارت بر شرکت‌های زیرمجموعه و رفع مشکلات ساختاری جایگاه خود را در عرصه توزیع آن و فولاد حفظ و ارتقا دهد و با حفظ حقوق کلیه ذینفعان شرکت ضمن توسعه فعالیت‌های خود شاهد شکوفایی نتیجه اقدامات با اصلاحات انجام شده در سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت‌های زیرمجموعه در سال‌های پیشرو باشیم و رئوس اصلی برنامه‌هایی که درآینده نیز دنبال خواهند شد، به شرح ذیل است:

1) بهره‌گیری از توان و تجربیات چند ده ساله در زمینه تجارت آهن و فولاد با هدف افزایش حجم معاملات و سودآوری هرچه بیشتر معاملات انجام شده برای شرکت که موجب تداوم روند سوددهی مناسب در سال 96و 97 و افزایش آن رد سال جاری شده است.

2) پیگیری ارتقا بازار معاملات سهام شرکت در بورس

3) برنامه ریزی جهت تثبیت و ارتقا جایگاه شرکت در تامین و توزیع آهن و فولاد با رویکرد حفظ روند سودآوری

4) تداوم اداره شرکت با حداقل هزینه و بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند با ارتقا سطح کیفی منابع انسانی شرکت

5) جلوگیری از اتلاف منابع مالی،پیگیری وصول مطالبات سنواتی و صیانت از حقوق شرکت و سهامداران آن

6) اصلاح ساختار شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تسویه در راستای پیشبرد مطلوب برنامه‌ها و اهداف شرکت اصلی در دو حوزه بورس اوراق بهادار و فرآورده‌های نفتی

7) استقرار سیستم کنترل‌های داخلی در شرکت‌های سرمایه پذیر به منظور اجرای کامل ملاحظات حاکمیت شرکتی

8) افزایش منابع مالی شرکت درآینده با هدف افزایش حجم معاملات تجاری و سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه ابعاد اقتصادی

مصوبات مجمع

براساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، د ر پایان این مجمع مقرر شد 350 ریال بعنوان سود به هر سهم تخصیص یابد همچنین حق حضور اعضای غیرموظف 15000000 ریال و پاداش هیات مدیره نیز 3360 میلیون ریال تعیین شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر