بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
وزیر اقتصاد گفت: حرکت به سمت گمرک مدرن و هوشمند، اجرای گمرک همراه و طرح استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ایکس‌ری از دیگر برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه گمرک است.
کد خبر : ۱۹۳۴۷۷

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند درباره ضرورت تغییرات زیرساختی در گمرک اظهار کرد: گمرک نواندیش و تحول‌خواه، استفاده از تجربیات مدیریتی میدانی گمرک در مقیاس گسترده و بکارگیری فناوری‌های نو در جهت مقابله با فساد از جمله این تغییرات است.

وی افزود: همچنین حرکت به سمت گمرک مدرن و هوشمند، اجرای گمرک همراه و طرح استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ایکس‌ری از دیگر برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه گمرک است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: قاچاق مقوله‌ای است که باید به صورت گوناگون با آن مقابله کرده و در وضعیت فعلی، گمرکات نیز به طور جدی با این موضوع برخورد می‌کنند.

دژپسند تاکید کرد: لازم است گمرک و اموال تملیکی یک برنامه جدی جهت هماهنگی‌های بیشتر داشته باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعزام بازرس جهت بررسی فرآیندها به گمرکات کشور از سوی وزارت اقتصاد، من نیز شخصا به گمرکات مراجعه و از نزدیک در جریان روند کارها قرار می‌گیرم.

وزیر اقتصاد در رابطه با موضوع ترخیص خودرو توضیح داد: بخشی از خودروها از حیطه قوه مجریه خارج شده و به اجبار ترخیص را متوقف کردیم تا از مراجع قضایی دستور بگیریم.

وی در رابطه با مساله رسوب کالا در گمرک بیان کرد: تا پیش از اظهار به گمرک، آنچه که در بنادر و پایانه‌ها وجود دارد، موجودی نام دارد.

دژپسند گفت: در مورد رسوب کالاهای اساسی مهم این است که سلامت همه ما در گرو بررسی دقیق کالاها از نظر استانداردهای لازم است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر