بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
نشانه‌های بهبود عملکرد سال گذشته «حفاری» ظاهرا در سال جاری نیز نمود پیدا کرده و به معاملات بازار سرمایه نیز سرایت کرده است.
کد خبر : ۱۹۳۵۸۶

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، شرکت «حفاری شمال» در سال 97 تغییر چندانی در درآمدهای خود مشاهده نکرد و با اندکی کاهش، 7590 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی کرد.

دنده معکوس «حفاری» در زمین خاکی / گردش این شرکت بر مدار صعود

این شرکت در 3 ماهه نخست سال 98 به درآمد 1443 میلیارد ريالی دست یافت که نسبت به مدت مشابه سال 97 رشد حدود 14 درصدی را نشان می‌دهد.

«حفاری شمال» پیش از این برآورد کرده بود درآمدهای دوره 12 ماهه سال 98 از رقم 9893 میلیارد ريال فراتر رود و به سود ناخالص 3057 میلیارد ريالی دست یابد. به این ترتیب، در فصل اول، نزدیک به 15 درصد آن را محقق کرده است.

همان‌گونه که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، سود خالص در سال 92 به اوج خود رسید اما پس از آن وارد فاز نزولی شد که تا سال 96 ادامه داشت اما؛ در سال 97 توانست خود را بالا بکشد و سود خالص 1461 میلیارد ريالی را بارور کند.

دنده معکوس «حفاری» در زمین خاکی / گردش این شرکت بر مدار صعود

با توجه به عملکرد بهتر «حفاری» در فصل اول سال جاری، در صورت تداوم این روند انتظار می‌رود، سود خالص همچنان در کانال صعود قرار داشته باشد.

این سهم در سال گذشته بازدهی 93 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد و در مدت سپری شده از سال جاری نیز 40 درصد رشد قیمت داشته است.

در نظرسنجی آبسیم پلاس بورس نیوز، در خصوص معاملات «حفاری» 43 درصد از شرکت کنندگان اعلام موضع خرید کردند و 57 درصد دیگر، موضع فروش را برگزیدند.

دنده معکوس «حفاری» در زمین خاکی / گردش این شرکت بر مدار صعود

بر این اساس، در معاملات هجدهمین روز تیر ماه سال 98 تعداد 366 خریدار در مقابل 168 فروشنده صف‌آرایی کردند. به این ترتیب، همان‌گونه که نظرسنجی نشان داد، فشار فروش بیش از خرید بود.

در حال حاضر ارزش بازار «حفاری» بالغ بر 19811 میلیارد ريال است. از ابتدای تیر ماه تا روز گذشته بالغ بر 22.8 میلیارد ريال سهم را حقوقی‌ها از حقیقی‌ها ربودند و برآیند مالکیت را به نفع خود مصادره کردند.

بر این اساس، در بازه زمانی اول تیر ماه تا به امروز، حجم معاملات «حفاری» نوسانات بسیار زیادی داشته اما چند روزی است میل به خرید و فروش در این سهم شدت یافته و روند صعودی در پیش گرفته است.

دنده معکوس «حفاری» در زمین خاکی / گردش این شرکت بر مدار صعود

شایان ذکر است که این سهم در معاملات امروز، 22 تیر ماه با تقاضای بالا مواجه شده و در صف خرید دنبال می‌شود. هم اکنون 6 میلیون سهم داد و ستد شده که تعداد خریداران کمتر از فروشندگان است و نشان از قدرت بیشتر خریداران دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر