بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مردم را به نخریدن مسکن تشویق کنیم

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من بهترین راهکار در کوتاه‌مدت، این است که مردم را به نخریدن مسکن تشویق کنیم. زمانی که وزیر راه اعلام می‌کند که مردم خانه نخرند تا ارزان شود، یعنی زمینه برای کاهش قیمت‌ها وجود دارد
کد خبر : ۱۹۳۵۸۷

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور از ادامه افزایش قیمت مسکن در کلانشهرها به ویژه پایتخت، انتقاد و اظهار کرد: متأسفانه قیمت مسکن ماهانه و روزانه در حال افزایش بوده و در این رابطه تاکنون اقدام قابل قبولی انجام نگرفته است.

وی افزود: البته افزایش قیمت مسکن تنها به بخش خرید و فروش این بازار اثر نمی‌گذارد، بلکه افزایش قیمت‌ها، بازار اجاره مسکن را نیز دچار تلاطم کرده است. طوری که در وضعیت فعلی با فرارسیدن فصل تابستان، مستأجران برای اجاره خانه با مشکل مواجه شده‌اند.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: مطمئنا دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن، افزایش تقاضا و کاهش عرضه است. بنابراین خیلی زود وزارت راه و شهرسازی باید راه حلی برای کاهش تقاضا در بازار مسکن بیندیشد.

کیانپور تاکید کرد: به نظر من بهترین راهکار در کوتاه‌مدت، این است که مردم را به نخریدن مسکن تشویق کنیم. زمانی که وزیر راه اعلام می‌کند که مردم خانه نخرند تا ارزان شود، یعنی زمینه برای کاهش قیمت‌ها وجود دارد، البته امروز در میان مردم نیز این مطرح می‌شود که قیمت‌ها پایین می‌آید و این موضوع سبب شده که میزان معاملات مسکن به شدت کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: به طور حتم اگر روند خرید و فروش مسکن و گرایش مردم برای خرید خانه ادامه یابد، در آینده‌ای نزدیک قیمت‌ها در مسیر نزولی قرار می‌گیرد و این موضوع به نفع سازندگان بوده و منافع بسیاری را برای خریداران در پی دارد.

وی تصریح کرد: البته این راهکارها در کوتاه‌مدت برای مدیریت بازار مسکن بوده، از این رو دولت در راستای سیاست‌های میان‌مدت و بلندمدت خود برای تولید انبوه مسکن اقدام کند. البته در چند ماه اخیر سیاست‌هایی در این عرصه طراحی شده، اما متأسفانه هنوز این رویکردها عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت به جای آوردن طرح‌های تولید مسکن بر روی کاغذ، باید آن‌ها را در عرصه میدانی پیاده کند؛ تا در سال‌های آینده با تولیدخانه‌های جدید، عرضه افزایش یافته و تقاضا برای خرید مسکن کاهش یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر