بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

انتقاد از پرداخت حقوق های نجومی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با وجود قانون مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد در دستگاه‌های دولتی، همچنان حقوق‌‌های بالا به افراد پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۵۸۹

به گزارش بورس نیوز، سیدناصر موسوی‌لارگانی از پرداخت حقوق‌های نجومی در دستگاه‌‌های دولتی انتقاد و اظهار کرد: با وجود قانون مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد در دستگاه‌های دولتی، همچنان حقوق‌‌های بالا به افراد پرداخت می‌شود.

وی افزود: قطع شدن روند پرداخت حقوق‌های نجومی به کارکنان و مدیران دستگا‌ه‌ها را ضروری بوده و باید هر چه سریع‌تر پرداخت حقوق‌های نجومی به افراد قطع شود، در وضعیت کنونی، بودجه کشور توان پرداخت این حقوق‌ها با حجم بالا را ندارد.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت ادامه داد: پرداخت این حقوق‌‌های نجومی سبب شده تا بعضی به سودهای کلان برسند و این در شرایطی است که بسیاری از مردم در تأمین مایحتاج اولیه زندگی‌شان مانده‌‌اند.

موسوی‌لارگانی تاکید کرد: دولت باید پرداخت‌ حقوق کارکنانش را ساماندهی کند که این وضعیت اصلا قابل تحمل نبوده که مثلا در فلان سازمان و یا اداره یک نفر حقوق ناچیزی بگیرد که حتی نتواند مخارج اولیه زندگی‌اش را فراهم کند. اما از طرف دیگر، فردی با ساعت کاری کمتر حقوق نجومی دریافت کند.

وی توضیح داد: بنابر گزارش‌هایی که به ما رسیده که برخی مدیران شرکت‌های زیر مجموعه دولت، نظیر شرکت‌های آب و برق و برخی شرکت‌‌های زیرمجموعه وزارت نفت، مانند شرکت گاز و نیز شرکت ملی نفت و همین‌طور شرکت شستا حقوق‌های 30 تا 60 میلیونی دریافت می‌کنند بنابراین وزارت اقتصاد باید به این مساله ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌خواهند بدانند که این حقوق‌های نجومی 30 تا 60 میلیون تومانی، در وضعیت کنونی که بودجه منقبض است، چگونه و از چه منابعی به این افراد پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد باید پاسخ‌گوی حقوق‌های نجومی 60 میلیون تومانی در شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر