بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خط تولید پراید باید متوقف می‌شد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خط تولید پراید باید تاکنون متوقف می‌شد اما از آنجایی که صنعت خودروی ایران نمی‌تواند با بازار روز دنیا و تکنولوژی خود را هماهنگ کند این خودرو همچنان در کشور تولید می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۵۹۱

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی درخصوص نقش خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای اظهار کرد: در هر تصادفی سه عامل نقش‌ اصلی را ایفا می‌کنند؛ راننده، خودرو و جاده. به همین دلیل در طرح ساماندهی صنعت خودرو مقرر شد؛ در صورتی که خودرو و کیفیت آن مقصر تصادف باشد خودروساز باید ضرر و زیان وارده را پرداخت کند، اگراین قانون اجرایی شود همه حساب کار خود را می‌کنند.

وی افزود: ناگفته پیداست که برخی از خودروهای داخلی استاندارد و کیفیت روز دنیا را ندارند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که جاده‌های ما نیز ایمن نیستند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خانه ملت ادامه داد: حتی برخی از خودروهای داخلی کمربند ایمنی ایمن نیز ندارند. برخی از خودروهای داخلی حتی از داشتن ایربگ (کیسه هوا) که یکی از اصلی‌ترین قطعات در خودروهای دنیا به حساب می‌آید نیز محروم بوده، بنابراین نمی‌توان ادعا کرد که این خودروها ایمن هستند.

گرمابی بیان کرد: ایمنی خودروهای پرتیراژ تولید ایران متناسب با ایمنی خودروهای روز دنیا نیست و این خودروها از ایمنی کافی برخوردار نیستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم درخصوص جلوگیری از حضور خودروهایی مانند پراید و پرو RD در جاده‌ها تصریح کرد: یکی از عوامل مهم در قانون، قابلیت اجرایی شدن آن بوده که اگر چه جلوگیری از حضور پراید در جاده قانون خوبی است اما به نظر می‌رسد قابل اجرا نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پراید به دلیل قیمت ارزان بدون اینکه نسبت به قبل تغییر خاصی در موتور داشته باشد همچنان تولید می‌شود. پراید توسط کمپانی فورد حدود ۴۰ سال پیش تولید شد که این کمپانی خط تولید پراید را به کیا واگذار کرد.

وی تصریح کرد: خط تولید پراید باید تاکنون متوقف می‌شد اما از آنجایی که صنعت خودروی ایران نمی‌تواند با بازار روز دنیا و تکنولوژی خود را هماهنگ کند این خودرو همچنان در کشور تولید می‌شود.

گرمابی گفت: در حال حاضر ۸۵ تا ۹۰ درصد بازار در اختیار دو خودروساز بزرگ قرار دارد در نتیجه بازار انحصاری بوده و بازار انحصاری پویا، توسعه گر و مولد نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر