بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
در روز ورود «نوری» به بورس و رکودشکنی تعداد حضور در عرضه اولیه، شاخص کل نیز رکورد جدیدی ثبت کرد و نتایج نظرسنجی بر روی تابلو معاملات نشست.
کد خبر : ۱۹۳۶۰۴

نتایج نظرسنجی‌ روی تابلو نشست / رکوردشکنی‌های دوگانه در روز شلوغ بورس

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، اولین روز کاری هفته با عرضه اولیه سهام شرکت «پتروشیمی‌ نوری» آغاز شد و در حالی که اعلام شده بود حداکثر به هر شخص 1000 سهم تعلق می‌گیرد، در 3125 تومان کشف قیمت شد و به هر شخص 533 سهم تعلق گرفت.

به این ترتیب، رکود عرضه اولیه در «نوری» شکسته شد و 562 هزار کد معاملاتی خریدار این سهم بودند.

این عرضه اولیه 937.5 میلیارد تومان نقدینگی به خود اختصاص داد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. جذب این میزان نقدینگی برای بازار سرمایه خبر خوبی است.

در چنین شرایطی، انتظار می‌رفت این حجم از نقدینگی بر کل بازار اثر بگذارد و موجب عرضه دیگر سهم‌ها شود.

در نظرسنجی آبسیم پلاس بورس نیوز از سهامداران سوال کردیم "با توجه به میزان جذب نقدینگی در عرضه اولیه سهام «نوری»، موقعیت شما در نخستین روز معاملاتی هفته چیست؟" که 1947 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و 82 درصد از آن‌ها موقعیت خرید را انتخاب کردند و تنها 18 درصد در موضع فروش ایستادند.

نتایج نظرسنجی‌ روی تابلو نشست / رکوردشکنی‌های دوگانه در روز شلوغ بورس

در معاملات امروز، شاخص کل قله 250 هزار واحدی را نیز فتح کرد و رکوردی دیگر از خود برجای گذاشت.

با لحاظ 937.5 میلیارد تومان ارزش معاملات «نوری»، حجم معاملات بیست و دومین روز تیر ماه بورس تهران از رقم 3000 میلیارد تومان فراتر رفت. در مجموع، 7.2 میلیارد سهم در 1.1 میلیون دفعه بین سهامداران و سرمایه گذاران مبادله شد.

بنابراین، همان‌طور که نظرسنجی نشان داد، شرایط حاکم بر بازار بیشتر در سمت خرید شلوغ بود و شاهد فشار تقاضا در کلیت بازار بودیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر