بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد

کاهش حجم معاملات تا دو هفته دیگر/صنایع پالایشگاهی پیش قراول بازار

با توجه به بسته شدن بسیاری از سهم های بزرگ به خاطر مجامع، طی دو هفته دیگر ، بازار دچار کاهش حجم معاملات خواهد شد و از سوی دیگر ، فشار روی خرید سهام های کوچکتر که در مجمع حضور داشته اند ، افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۹۳۶۴۲

کاهش حجم معاملات تا دو هفته دیگر/صنایع پالایشگاهی پیش قراول بازار

علیرضا قدرتی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آوا نوین در ارزیابی بازار روز جاری به خبرنگار بورس نیوز گفت: بازار امروز به طور سنتی با توجه به رسیدن فصل مجامع و بسته شدن سهام های بزرگ، دچار عرضه و تقاضای زیادی شده و یکسری از افرادی که تمایل به شرکت در مجامع ندارند، اقدام به فروش سهام خود کرده اند.

وی در ادامه گفت: نکته قابل توجه امسال این است که سود تقسیمی شرکت های بزرگ و زمان پرداخت آنها نسبت به سال گذشته کمی کم رنگ تر شده و تمایل سهام داران خرد را برای حضور در مجامع شرکت ها کمتر کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود : با توجه به بسته شدن بسیاری از سهم های بزرگ به خاطر مجامع، طی دو هفته دیگر ، بازار دچار کاهش حجم معاملات خواهد شد و از سوی دیگر ، فشار روی خرید سهام های کوچکتر که در مجمع حضور داشته اند ، افزایش خواهد یافت.

قدرتی ادامه داد : در مجموع وضعیت بازار نرمال پیش بینی می شود و باید منتظر گزارش های اخر فصل تیرماه باشیم که بتوانیم درمرداد تصمیم بهتری بگیریم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آوا نوین در خصوص سهم های ارزنده بازار گفت : صنایع پالایشگاهی با توجه به افزایش دلار نرخ نیمایی و افزایش کرک اسپرد پالایشی و همچنین عدم رشد سهام شرکت های پالایشی پیش قراول و با پتانسیل ترین گروه برای رشد خواهند بود . در ادامه سهام فلزی و معدنی پس از مجامع گزینه‌های مناسبی خواهند بود و می توانند بازدهی خوبی داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر