بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
در دوره ۱۲ماهه اتفاق افتاد؛

رشد ۱۱۶درصدی سود خالص «شاوان»

شرکت پالایش نفت لاوان در دوره یاد شده، مبلغ ۳ هزار و ۳۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۶۵۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۱۹۳۶۴۷

به گزارش بورس نیوز، شرکت پالایش نفت لاوان با سرمایه یک هزار و ۱۴۳ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

شرکت پالایش نفت لاوان در دوره یاد شده، مبلغ ۳ هزار و ۳۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۲ هزار و ۶۵۰ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ معادل ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

در گزارش حسابرسی شده شرکت پالایش نفت لاوان نسبت به گزارش حسابرسی نشده، ۴ درصد افزایش سود به سبب کاهش بهای تمام شده فروش مشاهده می‌شود.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ ۳ هزار و ۳۸۱ میلیارد و ۸۱۸ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.

«شاوان» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به اسفند ۹۶، به صورت حسابرسی شده، مبلغ یک هزار و ۴۰۵ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ یک هزار و ۲۲۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، شرکت پالایش نفت لاوان، تولید فرآورده‌های نفتی مطابق استاندارد‌های روز جهانی، تولید و فروش به موقع محصولات با درنظر گرفتن استراتژی کاهش موجودی مخازن همزمان با توجه به روند صعودی یا نزولی قیمت فرآورده‌ها که منجر به حداکثر سوداوری شود را از جمله اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات خود اعلام کرده است.

«شاوان» در برآورد خود از تغییرات نرخ فروش محصولات در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ اعلام کرده در این دوره قیمتگذاری فرآورده‌های نفتی طبق قانون بودجه سالانه توسط وزارت نفت تعیین می‌شود که متأثر از قیمت‌های جهانی است و با توجه به روند افزایش قیمت نفت خام پیش‌بینی می‌شود قیمت فرآورده‌های تولیدی نیز متناسب با آن رشد کند.

شرکت پالایش نفت لاوان در برآورد خود از تغییرات عوامل بهای تمام‌شده در دوره یاد شده، اعلام کرده است: مهمترین عوامل تغییر در بهای تمام شده نوسانات بازار ارز، افزایش عمومی هزینه‌ها و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه (افزایش هزینه استهلاک) است که منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش حسابرسی شده ۶ماهه بررسی شد؛

سود ۵۱۳میلیارد تومانی در جیب "شاوان"

به دلیل تنش در خاورمیانه و لیبی؛

قیمت نفت افزایش یافت

در مقایسه با روز گذشته؛

نفت باز هم گران شد

ارسال نظر