بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
آنچه در مجمع شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر مطرح شد؛

درآمد عملیاتی حبندر 54 درصد افزایش یافت / معافیت مالیاتی 100 درصدی طرح های بندر انزلی

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر گفت: سود این شرکت در سال 97 به دلیل نوسانات نرخ ارز نسبت به سال 96 کاهش یافت اما درآمد عملیاتی شرکت رشد 54 درصدی را تجربه کرد.
کد خبر : ۱۹۳۷۶۷

به گزارش بورس نیوز، عسگر قربانی مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که با حضور 70 درصد سهامداران برگزار شد، گفت: عدم امکان اخذ تسهیلات مالی و یا تامین مالی از طریق بازار سرمایه به لحاظ عدم وجود دارایی های ثابت قابل قبول مراجع مذکور در شرکت، ناپایداری و احتمال عدم تداوم کسب بخش عمده ای از درآمدهای عملیاتی باتوجه به کمبود شناورها و تجهیزات ملکی و اجاره ای بودن تعداد زیادی از ابزار کسب درآمد، قرارداشتن شرکت در مرحله گذر و انتقال از وضعیت خصولتی به وضعیت خصوصی و لزوم انجام اصلاحات اساسی و ساختاری در نحوه اداره امور شرکت به منظور تطبیق با اهداف و شرایط مورد نظر سهامداران، مسدود بودن کانال رسمی سوییفت و تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد و ریسک ناشی از انتقال وجوه ارزی از کانال های غیر بانکی از جمله چالش‌های پیش روی این شرکت محسوب می شوند.

وی افزود: بهسازی ناوگان دریایی جهت گسترش ارائه خدمات دریایی،حضور موثر در عرصه ارائه خدمات دریایی مرتبط با صنایع نفت و گاز، حضور در مناقصات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، تدارک مقدمات لازم برای حضور در مناقصات دریایی خارج از کشور، ایجاد امکان ورود شرکت به عرضه فعالیت کشتیرانی و حمل و نقل بین الملی کالا در دریای خزر و همچنین ارتقا وضعیت و رتبه شرکت در فرابورس از جمله برنامه ها و اهداف این شرکت هستند.

قربانی در خصوص تشریح عملکرد این شرکت در سال 97 نیز گفت: انجام عملیات لایروبی نگه داری در بنادر امیرآباد،انزلی و نوشهر به میزان 673468 مترمکعب مطابق برنامه تکلیف ابلاغ شده از سوی کارفرما، انجام ادامه پروژه لایروبی بندرانزلی به میزان 487676 مترمکعب که با تمهیدات اندیشیده شده این پروژه 5 ماه زودتر از زمان مقرر به اتمام رسید که به تبع آن موجبات ابلاغ افزایش 25 درصدی در حجم لایروبی موضوع قرارداد به شرکت فراهم شد.

مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر خاطرنشان کرد: در سال 97 یدک کش دریابندر 3 در سال 97 معادل 177.547 میلیون ریال و یدک کش دریا بندر 4 نیز معادل 183.705 میلیون ریال درآمد برای شرکت ایجاد کردند همچنین به دلیل خرید شناور جدید 29 نفر نیز به نیروهای این شرکت اضافه شدند.

قربانی با بیان اینکه در سال مالی پیش رو هزینه تعمیرات اساسی این شرکت به 12 میلیاردو 290 میلیون تومان خواهد رسید، ادامه داد: تعمیرات لازم برای همه کشتی های تحت اجاره و تملک شرکت باید هر 30 ماه یک بار انجام شود.

همچنین محمدرضا عباسیان دهکردی مدیر مالی و سرمایه گذاری شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندرنیز با اشاره به قانون استفاده ازمعافیتهایمالیاتیفعالان اقتصادی مستقر درمناطق آزادتجاری کشور، گفت: این شرکت اقدامات لازم برای معافیت مالیاتی فعالیت های انجام شده در منطقه آزاد بندر انزلی را انجام داده بنابراین طرح های انجام شده در این منطقه مشمول معافیت مالیاتی 100 درصدی خواهند بود.


درآمد عملیاتی حبندر 54 درصد افزایش یافت / معافیت مالیاتی 100 درصدی طرح های بندر انزلی


براساس این گزارش، در ادامه مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می خوانید:


مروری بر وضعیت و جایگاه شرکت در صنعت:


در دوره موردگزارش شاخه های اصلی فعالیت شرمت شامل عملیات حمل و نقل دریایی کالا، راهبردی و تعمیرو نکه داری شناورها، خدمات دهی بع سکوهای نفتی و انجام لایروبی بنادر شمالی کشور بوده که شرکت در مناقصات دریایی حضور فعالی داشته و در مناقصات راهبردی و تعمیرو نگه داری شناورهای جست و جو و نجات، علائم دریایی و خدمات ترافیک دریایی ادارات کل بنادر و دریانوردی استان های هرمزگان و بوشهر و همچنین لایروبی بنادرشمال شرکت کرده و پروژه مربوط درحال اجرا است.


استراتژی شرکت:

ورود و حضور موثر در خدمات دریایی مربوط به صنایع و شرکت های نفتی

ایجاد خط کشتیرانی فیدر بین بنادر داخلی و خارجی در خلیج فارس و دریای عمان و خزر

تقویت و گسترش ناوگان دریایی جهت ارائه خدمات دریایی

حضور موثر در خدمات دریایی مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی


برنامه ها


ارتقا سطح علمی و معیشتی کارکنان در ستادونواحی

خرید و بکارگیری شناورهای عملیاتی جهت توسعه حوزه خدمات دریایی

تبدیل تجهیزات و دارایی های با بازده کم به دارایی های مولد و سودآور

ارتقا شرکت در بورس اوراق بهادار از بازار پایه فرابورس به بازار اول


تاریخچه فعالیت

شرکت خط دریا بندر فعالیت خود را از سال 1379 با ماموریت ارائه خدمات نمایندگی به کشتی ها در محدوده آبهای بنادر جنوبی و شمالی ایران آغاز نمود. با گسترش فعالیت های شرکت و خرید یدک کش ایرج، این شرکت به حوزه خدمات حمل و نقل دریایی وارد شد. پس از آن شرکت با خرید یدک کش های دریا بندر 1 و 2 و بارج های نصر 823 و 825 و معین، ارائه خدمات حمل و نقل دریایی خود را گسترش داد.

با خرید یدک کش دریا بندر 5 که از نوع (USV) می باشد، این شرکت وارد حوزه ارائه خدمات دریایی به سکوهای نفتی شرکت فلات قاره ایران گردید. گسترش خدمات شرکت خط دریا بندر به شرکت نفت فلات ایران با به کار گیری دو فروند کروبوت نگین تاید 1 و 2 جهت ارائه خدمات حمل و نقل مسافر در مسیر جزیره خارک و سکوهای نفتی ادامه یافت. از دیگر خدمات این شرکت در حوزه دور از ساحل می توان به نصب جکت سکوی نفتی شرکت تسدید اشاره کرد که با موفقیت به پایان رسید.

در زمینه پروژه های راهبری، تعمیر و نگهداری شناورها توسط این شرکت می توان به پروژه های زیر اشاره کرد:

-راهبری، تعمیر و نگهداری 6 فروند شناور جستجو و نجات در بنادر استان هرمزگان.

-راهبری، تعمیر و نگهداری 6 فروند شناور جستجو و نجات در بنادر استان خوزستان.

-راهبری، تعمیر و نگهداری 1 فروند شناور جستجو و نجات بندر در بنادر استان گیلان.


در بخش لایروبی این شرکت با ورود به پروژه راهبری لایروب هاپرساکشن یاسین در بندر انزلی ورود یافت و پس از انجام پروژه لایروبی نکا، به صورت مستقل به پروژه لایروبی حوضچه بندر زرآباد در چابهار ورود پیدا کرد.


شرکت خط دریا بندر ورود خود را به پروژه های سالویج با خارج سازی شناور مغروقه پر توان در آبهای خلیج فارس بوسیله شناور اروندتاید 1000 آغاز کرد.


فعالیت اصلی شرکت:

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اسانامه عبارتست از انجام هرگونه خدمات دریایی و نمایندگی خظوط کشتیرانی داخلی و خارجی،انجام عملیات حمل و نقل دریایی بار و مسافر برروی کلیه اب ها توسط واحدها، انجام عملیات هیدروگرافی و لایروبی، تجسس و نجات، سالویج، غواصی، اطفا حریق در دریا، پیشگیری و مبارزه با آلودگی آب دریا و انجام عملیات راهنمایی کشتی ها در امور یدک کشی، طراحی و مشاوره و اجرای پروژه های عمرانی سازه های دریایی و تحقیقاتی، انجام امور سوخت و آبرسانی و تدارکاتی به کشتی ها درکلیه بنادر و اب های کشور، حمل سوخت و آب برای جزایر، انجام هرجگونه خدمات بندری ازجنله تخلیه و بارگیری،عملیات کانتینری، بارشماری، باریندی و ترخیص کالا درکلیه بنادر و مبادی و مرزهای گمرکی و ارائه اطلاعات آماری در خصوص موضوعات مطروحه با استفاده از سیستم های یارانه ای اعم از سخت افزار و نرم افزار است.



سرمایه شرکت

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 845 میلیون ریال بوده که طی چندین مرحله به شرح زیر به 63375 میلیون ریال افزایش یافته است.

 درآمد عملیاتی حبندر 54 درصد افزایش یافت / معافیت مالیاتی 100 درصدی طرح های بندر انزلی




ترکیب سهامداران شرکت

درآمد عملیاتی حبندر 54 درصد افزایش یافت / معافیت مالیاتی 100 درصدی طرح های بندر انزلی
 



جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت حمل و نقل دریایی و خدمات دریایی نزدیک ساحل فعالیت می کند. رشد فروش صنعت مذکور در سال مالی 97 نسبت به دوره مشابه سال قبل 54 درصد بوده که اهم دلایل ان مربوط به قرارداد لایروبی بنادرشمال و اجاره 2 فروند شناور یدک کش شرکت نفت فلات قاره ایران و افزایش نرخ ارز است.




صورت سود و زیان

درآمد عملیاتی حبندر 54 درصد افزایش یافت / معافیت مالیاتی 100 درصدی طرح های بندر انزلی
 



برنامه های آینده شرکت

تقویت ناوگان دریایی جهت گسترش ارائه خدمات دریایی

حضور موثر در عرصه ارائه خدمات دریایی با صنایع نفت و گاز

حضور در مناقصات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی

ارتقا شرکت در فرابورس از بازار پایه به بازار اول

افزایش ارزش سهام از طریق اجرای طرح های سودآور

تبدیل تسهیلات ارزی به ریالی جهت جلوگیری از مشکلات نوسان ارزی

به روزرسانی سیستم ها و روش های و تعویض سیستم های مالی

توسعه کیفی منابع انسانی از طریق فرهنگ سازی و اموزش مستمر و اثربخش


مصوبات مجمع


براساس رای گیری انجام شده در پایان مجمع مقرر شد سود نقدی ۱۰تومانی به هر سهم اختصاص یابد.




اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر