بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه حکمت صبا برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۳۷۷۲

به گزارش بورس‌نیوز، مجمع بیمه حکمت صبا با نماد «وحکمت» امروز درحال برگزاری است.

بر همین اساس، درخصوص بند حسابرس در این مجمع ذکر شد که شرح یادداشت توضیحی ۳-۱-۵ صورت‌های مالی، عمده مطالبات شرکت ناشی از صدور بیمه نامه مربوط به شرکت کارگزاری رسمی بیمه سایپا است. 

در این رابطه مدت بخش عمده‌ای از بیمه نامه‌های مذکور سررسید شده لیکن تاکنون مطالبات علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته مورد وصول قرار نگرفته است ضمن اینکه با توجه به یادداشت توضیحی ۲۵صورت‌های مالی بیش از ۸۰درصد پرتفوی بیمه‌نامه‌های صادره مربوط به شخص ثالث و درمان است.

در همین خصوص غلامحسین چایچی نصرتی مدیرعامل بیمه حکت صبا در پاسخ به این بند حسابرس اظهارکرد: حدود ۵۰ میلیارد پورتفو شرکت‌های سایپا بوده و نباید فراموش کرد که برای شرکت‌های بیمه، رقم بیمه خودروهای صفر کیلومتر یک امتیاز محسوب شده و تمام شرکت‌های حال حاضر این صنعت، به دنبال دریافت این بازار هستند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مشکل فعلی ما در سالیان گذشته وجود نداشت و حق بیمه‌های که شرکت های خودروسازی از متقاضیان خودرو دریافت می‌کردند، به شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شد.

چایچی نصرتی با اشاره به آمار و ارقام در سال ۹۶ نیز گفت: عملا این حجم از پورتفو در این سال که نخستین سال رسمی شرکت بود، وارد شد و از ۵۷ میلیارد پورتفو، ۷میلیارد سبد پورتفویی و مابقی نیز درخصوص سایپا بود.
 
مدیرعامل بیمه حکمت صبا درخصوص عملیاتی نشدن تعهدات این خودروساز، تاکید کرد: در سال گذشته که تعهدات این خودروساز دیگر عملیاتی نشد، طی قالب‌های مختلف و جلسات متعدد با مدیران کارگزاری و شرکت سایپا، مباحث مختلفی مطرح شد که نهایتا دو قرارداد با مدیرعامل وقت سایپا انجام شد و طی آن خودروسازان تاکید داشتند که نقدینگی وجود ندارد و قراردادی درخصوص تحویل خودرو به بیمه‌ها منعقد شد که باردیگر آن‌هم اجرایی نشد.

چایچی نصرتی تصریح کرد: مشکل پیش‌آمده از سوی این خودروساز تنها دربرگیرنده بیمه حکمت نبوده و مجموع صنعت بیمه درگیر با سایپا است؛ پیرو این بحث در جلساتی که در سندیکا برگزار می‌شد نیز بیمه‌گران اعتراض داشتند که چرا نهاد ناظر به این شرکت دولتی ورود پیدا نمی‌کند و تنها صنعت خودروسازی را صنعت می‌داند و بیمه را از دایره یک صنعت حساس بیرون آورده است و چرا اینکه حق بیمه‌ای که از متقاضیان گرفته شده، به شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت نمی‌شود.

در پایان این مجمع، ۱۰.۴ریال سود به ازای هر سهم عاید سهامداران این شرکت بیمه‌ای شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر