بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی خود موفق به کسب سود خالص ۶۴ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریالی و معادل ۴۲۹ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش ۴۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۳۸۱۰

سود 429 ریالی هر سهم «کتوکا» در سه ماهه نخست سال مالی/ افت حاشیه سود نسبت به فصل گذشته

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا در سه ماهه نخست سال مالی خود موفق به کسب سود خالص ۶۴ میلیارد و ۳۸۷ میلیون ریالی و معادل ۴۲۹ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، افزایش ۴۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال، سود خالص کسب شده در مقایسه با فصل گذشته (سه ماهه پایانی سال ۹۷) با کاهش ۳۲ درصدی روبرو بوده که علت آن افت حاشیه سود عملیاتی شرکت ناشی از رشد نرخ خرید و مصرف مواد اولیه مصرفی شرکت بوده است.

سود 429 ریالی هر سهم «کتوکا» در سه ماهه نخست سال مالی/ افت حاشیه سود نسبت به فصل گذشته

حاشیه سود عملیاتی شرکت در دوره سه ماهه جاری ۱۸.۸ درصد بوده و این در حالی است که این حاشیه سود در فصل پیش از آن بیش از ۲۵ درصد بوده است.

جمع درامد‌های عملیاتی شرکت در این دوره ۴۷۷ میلیارد ریال و با ۴ درصد رشد نسبت به سه ماهه قبل بوده است. محصولات اصلی شرکت شامل قطعات نسوز و جرم بوده که به شرکت‌های تولیدکننده فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد خراسان و ...، ارائه می‌شود.

مواد اولیه مصرفی که بخش مهمی از هزینه‌های تولید (بیش از ۸۵ درصد) را در بر می‌گیرند عمدتا شامل بوکسیت، بتولار و منیزیت بوده که دو مورد اول عمدتا از طریق واردات و منیزیت در بازار‌های داخلی تامین می‌شود. رشد نرخ خرید این فرآورده‌ها در این دوره نسبت به سال قبل منجر به افت حاشیه سود عملیاتی شرکت شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر