بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
آنچه در مجمع شرکت توسعه صنایع بهشهر مطرح شد:

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

شرکت‌های زیرمجموعه توسعه صنایع بهشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 167 درصدی و افزایش سرمایه 298 میلیارد تومانی از محل سودانباشته و تجدید ارزیابی را تجربه کردند که این امر افزایش قیمت سهام شرکت‌های گروه را در پی داشت.
کد خبر : ۱۹۳۸۱۱

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

به گزارش بورس نیوز، نادر جعفر یوسفی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بشهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، گفت: در سال مالی 97 سود خالص شرکت‌های زیرمجموعه وبهشهر با رشد قابل توجه ای مواجه شد و برخی از شرکت‌های زیان ده پس از سال‌ها به سوددهی رسیدند.

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 167 درصدی را تجربه کردند، ادامه داد: در شرکت‌های زیرمجموعه افزایش سرمایه 298 میلیاردتومانی از محل سودانباشته و تجدید ارزیابی نیز انجام شد که پس از آن قیمت سهام شرکت‌های گروه نیز افزایش یافت.

یوسفی با اشاره به اینکه سیستم بررسی بودجه شرکت‌های تابعه در کمیته بودجه به صورت ماهانه پایش مستمر می‌شود، افرود: عملکرد دوره‌ای شرکت‌ها از نظر تولید و فروش، منابع و مصارف و سودو زیان به صورت دقیق بررسی می‌شود.

براساس این گزارش؛ در ادامه مجع گزارش عملکرد هیات مدیره و حسابرس قرائت شد که مشروح آن را در ذیل می‌خوانید:

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

پیام هیات مدیره

ضمن عرض سلام و احترام حضور سروران گرامی و سهامداران محترم، بسیار خرسندیم که پس از یک سال تلاش و فعالیت با یاری و عنایت خداوند متعال مجالی دوباره یافتیم تا کارنامه تلاشگران گروه توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام) را باری دیگر تقدیم حضورتان نماییم.

مفتخریم تا اعلام نماییم که در حضور محدودیت‌ها و شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر صنایع گوناگون در کشور عزیزمان با اتکال به خداوند منان و همراهی و حمایت شما سهامداران گرانقدر و نیز از اراده استوار گروهی و با تلاش جمعی، ضمن نگاه به مسئولیت‌های خطیر اجتماعی و انسانی توانسته ایم ارزش آفرینی برای تمامی ذینفعان را از اندیشه به عمل محقق کرده و شرایطی را فراهم آوریم تا در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی و استراتژیک شرکت گام نهاده و با بهره‌گیری از تخصص، انعطاف‌پذیری فکری و درک صحیح مدیران اجرایی مجموعه از شرایط موجود به ایفای تعهدات مان جامع عمل بپوشانیم.

در سالی که گذشت شرکت توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام) با توکل بر خداوند متعال، کار تیمی، مسئولیت پذیری و انجام درست کار درست و در سایه همراهی سهامداران، ضمن مدیریت برنامه‌های فروش و ایجاد درآمد، کنترل و کاهش هزینه‌های تولید در مجموعه و مدیریت منابع انسانی، همچون سال‌های گذشته موفق شد تا به اهداف مالی و عملیاتی شرکت در قالب بودجه و برنماه‌های از پیش تدوین شده، دست یافته و رضایت سهامداران را جلب کند.

اینک ضمن تشکر از سهامداران محترم که با اعتماد و همراهی خود دستیابی به اهداف شرکت را در سال گذشته میسر ساختند، تلاش خواهیم کرد تا در سال 1398 نیز با تکیه بر الطاف الهی و با پشتوانه نیروهای مدیریتی در مجموعه، امین اعتماد همگان بودهو در سایه تعهد و تلاش شاهد ادامه مسیر رو به رشد شرکت و امین منافع و رضایتمندی ذینفعان باشیم. اطمینان خواهیم داد که شرکت توسعه صنایع بهشهر همواره خود را مفتخر و متعهد به رعایت ضوابط و مقررات و نیز ملزم به حفظ و صیانت منافع تمامی ذینفعان دانسته و این راه را با جدیت ادامه خواهد داد.

گزیده اطلاعات شرکت اصلی
رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

شرکت توسعه صنایع بهشهر

شرکت توسعه صنایع بهشهر هلدینگی است از واحدهای بازرگانی، صنعتی و تولیدی که فعالیت آنها در رشته‌های مختلف صنعت شوینده، صنعت غذایی، صنعت ساختمان، بانک و بیمه، بسته بندی و چاپ و توزیع و پخش گسترده شده است.

فعالیت‌های بازرگانی گروه صنایع بهشهر در سال 1323 با تاسیس شرکت سهامی بازرگانی آرین (سهامی خاص)، نخستین شرکت بازرگانی وابسته به هلدینگ آغاز شد و سپس در سال 1330 فعالیت‌های تولیدی خود را آغاز کرد و در سال 1353 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

با وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 شرکت توسعه صنایع بهشهر تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و نهایتا پس از یک دوره 24 ساله در تاریخ 1370/11/08 سهام این شرکت به عنوان اولین تجربه خصوصی سازی به عموم مردم واگذار شد و مجددا بخش خصوصی عهده‌دار مالکیت و مدیریت شرکت توسعه صنایع بهشهر شد.

از سال 1370 شرکت ضمن ادامه فعالیت‌های خود مشارکت 38 درصدی در تاسیس اولین بانک خصوصی کشور به نام بانک اقتصاد نوین را می‌توان به عنوان نقطه عطف فعالیت در این دوره نام برد و در سال 1390 با تملک بخش عمده سهام شرکت توسط بانک ملی ایران و تعلق اکثریت هیات مدیره به وی عملا مدیریت شرکت تحت نظارت بانک ملی ایران قرار گرفت.

سرمایه‌گذاری‌های شرکت:

سرمایه‌گذاری‌های شرکت بر حسب موضوع به شرح زیر است:

بهداشتی و شوینده: شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده، پاکسان، گلتاش، ساینا، مروارید‌هامون، آلی شیمی قم، پاکسان ایروان

سرمایه‌گذاری: شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران، سرمایه‌گذاری ساختمان توسعه صنایع بهشهر، مدیریت صنعت قند

بازرگانی: شرکت‌های صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین، سرآمد صنایع بهشهر، بازرگانی نواندیشان اطلس ایرانیان

صنعت روغن: شرکت‌های مارگارین، بهپاک

صنایع غذایی: شرکت‌های صنایع شیر ایران (پگاه) شکر شاهرود، قند نیشابور، زرین ذرت شاهرود

بانک و بیمه: بانک اقتصاد نوین، شرکت خدمات بیمه ای پوشش، بیمه نوین

توزیع و پخش: شرکت‌های به پخش، به پخش داروی بهشهر، زرین پخش بهشهر، صنایع غذایی به پخش

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در هنگام تاسیس مبلغ 250 میلیون ریال منقسم به 25 هزار سهم 10 هزار ریالی با نام تمام پرداخت شده بود که طی چندین مرحله تاکنون افزایش یافته است. سرمایه ثبت شده شرکت در تاریخ 1397/12/29 مبلغ 8،250 میلیارد ریال منقسم به 8،250 میلیون سهم یک هزار ریالی با نام بوده است.

شایان ذکر است، آخرین افزایش سرمایه شرکت مربوط به تصمیمات مجمع فوق العاده مورخ 1396/01/27 بوده که طی آن سرمایه از مبلغ 7،021 میلیارد ریال به مبلغ 8،250 میلیارد ریال (به میزان 17/5 درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران افزایش یافته و در تاریخ 1396/08/10 به ثبت رسیده است. روند افزایش سرمایه‌های انجام شده شرکت از بدو فعالیت تاکنون به شرح زیر است:

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»


رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

سهامداران با مالکیت بیش از 3 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1397/12/29 و نیز تاریخ تایید گزارش به شرح زیر است:

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»
رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

موضوع فعالیت‌های اصلی

1-سرمایه‌گذاری در سهام، سهم‌الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل یا اشخاص تحت کنترل واحد، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌پذیر را در اختیار گرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه یابد و شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌پذیر (اعم از ایرانی یا خارجی) در زمینه یا زمینه‌های زیر فعالیت کند:

صنایع بهداشتی و شوینده، سرمایه‌گذاری، بازرگانی، صنعت روغن، صنایع غذایی شامل: قند و شکر، روغن خوراکی، پروتئین گیاهی، روغن کشی، نشاسته، شیر و فرآورده‌های آن، توزیع و پخش، بسته بندی و ساختمان و انبوه سازی املاک.

2- انجام فعالیت‌های زیر در ارتباط با اشخاص سرمایه‌پذیر موضوع بند یک فوق:

خدمات اجرایی در تهیه و خرید مواد اولیه و ماشین آلات برای اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر

خدمات طراحی و مهندسی اصولی و تضمین پروژه‌ها برای اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر

انجام مطالعات، تحقیقات و بررسی‌های تکنولوژیک، فنی، علمی، بازرگانی و اقتصادی برای بهره‌برداری توسط اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر

تامین منابع اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر از منابع داخلی شرکت یا از طریق سایر منابع از جمله اخذ تسهیلات بانکی به نام شرکت یا شخص حقوقی سرمایه‌پذیر یا تامین وثیقه یا تضمین بازپرداخت از طریق شرکت یا بدون تامین وثیقه یا تضمین بازپرداخت

تدوین سیاست‌های کلی و راهبردی و مدیریت اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر

شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص بند یک فوق به منظور معرفی به اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر،

ارائه سایر خدمات فنی، مدیریتی، اجرایی و مالی به اشخاص حقوقی سرمایه‌پذیر.

3- سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه درسهام، سهم‌الشرکه و سایر اوراق بهادار دارای حق رای آن عده از اشخاص حقوقی که خدمات زیر را منحصرا به اشخاص سرمایه‌پذیر یا علاوه بر اشخاص سرمایه‌پذیر به دیگران ارائه می‌کنند.

- خدمات موضوع بند 2 فوق؛

- حمل و نقل، انبارداری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات.

ب) موضوع فعالیت‌های فرعی:

1- سرمایه‌گذاری در مسکوکات، فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری نزد بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری مجاز،

2-سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای شرکت‌ها، موسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با هدف کسب انتفاع به طوری که به تنهایی یا به همراه اشخاص تحت کنترل و اشخاص تحت کنترل واحد، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌گذاری سرمایه‌پذیر را در اختیار نگرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه نیابد، یا در صورت در اختیار گرفتن کنترل یا نفوذ قابل ملاحظه، شخص حقوقی سرمایه‌پذیر در موضوعات غیر از موضوعات مذکور در بندهای یک و دو قسمت الف این ماده فعالیت کند.

3- سرمایه‌گذاری در سایر اوراق بهادار که به طور معمول دارای حق رای نیست و توانایی انتخاب مدیر یا کنترل ناشر را به مالک اوراق بهادار نمی دهد

4- سرمایه‌گذاری در سایر دارایی‌ها از جمله دارایی‌های فیزیکی، پروژه‌های تولیدی و پروژ‌های ساختمانی با هدف کسب انتفاع

5- ارائه خدمات مرتبط با بازار اوراق بهادار از جمله:

پذیرش سمت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛

تامین مالی بازارگردانی اوراق بهادار

مشارکت در تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار

تضمین نقدشوندگی، اصل یا حداقل سود اوراق بهادار

6- شرکت می‌تواند در راستای اجرای فعالیت‌های مذکور در این ماده، در حدود مقررات و مفاد اساسنامه اقدام به اخذ تسهیلات مالی یا تحصیل مالی یا تحصیل دارایی کند یا اسناد اعتباری بانکی افتتاح کند و به واردات یا صادرات کالا بپردازد و امور گمرکی مربوطه را انجام دهد. این اقدامات فقط در صورتی مجاز است که در راستای اجرای فعالیت‌های شرکت ضرورت داشته باشند و انجام آنها در مقررا منع نشده باشند.

ماموریت شرکت

شرکت توسعه صنایع بهشهر، یک هلدینگ چند رشته ای است که با جذب و مدیریت مطلوب سرمایه‌ها، به کارگیری شیوه‌های ارزش آفرین، افزایش بهره وری و بازدهی دارایی شرکت‌های عضو گروه، مدیریت پرتفو و تقویت مزیت رقابتی شرکت‌ها در بخش خدماتی و تولیدی به همراه توسعه و تحول سرمایه‌های انسانی خود و داشتن سازمانی یادگیرنده و منعطف، با بکارگیری تمام استعدادها با هدف خلق ارزش و بهبود کارآفرینی در جامع و رشد پایدار بازده حقوق صاحبان سهام فعالیت می‌کند.

چشم انداز شرکت

براساس سند چشم انداز، شرکت می‌خواهد به عنوان شرکت برتر سرمایه‌گذاری از لحاظ ارزش بازار مطرح باشد و با جذب و مدیریت سرمایه در صنایع و خدمات سودآور که دارای مزیت رقابتی در صنعت پخش و توزیع، صنایع پایه، خدمات مالی، صنایع غذایی و بهداشتی است، بالاترین ارزش‌ها را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

اهداف کلان استراتژیک تا پایان سال 1400

· ارتقاء جایگاه شرکت در بازار سرمایه (بلندمدت و میان مدت)

· ارتقاء جایگاه شرکت در بازار پول

· ارتقاء ارزش‌های شرکت

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

شرکت در تاریخ 1353/06/31 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (صنایع) غذایی به جز قند و با نماد «وبشهر» درج شده و سهام آن برای اولین بار در اسفندماه 1353 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی سال اخیر مطابق با جدول زیر است:

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

معرفی شرکت‌های گروه

شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (سهامی عام) پاکسان،گلتاش (سهامی عام)، ساینا، شرکت مروارید ‌هامون، شرکت مدیریت یاران توسعه بهشهر (سهامی خاص)، کارخانه پاکسان ایروان، شرکت آلی شیمی قم، شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین (سهامی خاص)، شرکت شکر (سهامی عام)، شرکت قند نیشابور، شرکت زرین ذرت شاهرود (سهامی خاص)، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (سهامی عام)، شرکت سرآمد صنایع بهشهر (سهامی خاص)، شرکت بازرگانی نواندیشان اطلس ایرانیان (سهامی خاص)، شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر ایران (سهامی عام)، شرکت به پخش، شرکت به پخش داروی بهشهر (سهامی خاص)، شرکت زرین پخش بهشهر، شرکت ترابری و حمل و نقل به پخش (سهامی خاص)، شرکت بازرگانی بین‌الملل به پخش (سهامی خاص)،شرکت صنعتی بهپاک (سهامی عام)، شرکت مارگارین (سهامی عام)، شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش توسعه بهشهر (سهامی خاص)،شرکت مدیریت صنعت قند توسعه صنایع بهشهر(سهامی عام)، شرکت صنایع بسته بندی ایران (سهامی خاص)، شرکت سهامی صنایع شیرایران، بانک اقتصاد نوین، شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، شرکت بیمه نوین (سهامی عام)

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

افزایش سرمایه

در راستای بخشنامه 200/97/139 مورخ 1397/10/12 سازمان امور مالیاتی به منظور بهره‌مندی از معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی و نیز استراتژی حفظ بخشی از نقدینگی شرکت‌های تحت پوشش، مطالبه افزایش سرمایه شرکت‌ها در موارد ذیل در دستور کار قرار گرفت.

1- حفظ و افزایش توان نقدیگی

2- عدم دریافت وام

3- کاهش هزینه‌های مالی

4- افزایش سرمایه و اصلاح ساختار مالی

5- استفاده از معافیت‌های مالیاتی

6- ارتقای اعتبارسنجی و تغییر نگرش سیستم بانکی به شرکت

7- برخورداری از شرایط و مزایای قانونی

8- حداکثر استفاده از توان تولیدی

9- جبران بخشی از مخارج سرمایه‌گذاری شده

10- تامین سرمایه برای طرح‌های توسعه‌ای

11- ارتقای توان رقابتی شرکت

در سال 97 افزایش سرمایه در 5 شرکت زیر از محل سودانباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شد.

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

میزان کل افزایش سرمایه: جمع کل افزایش سرمایه شرکت‌ها بالغ بر 2،984 میلیارد ریال بوده که مبلغ 1،290 میلیارد ریال از محل سودانباشته و مبلغ 1،694 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شد.

میزان معافیت مالیاتی: میزان بهره مندی از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سودانباشته بالغ بر 191 میلیارد ریال بوده که در سال 97 و 98 به سود شرکت‌ها افزوده خواهد شد. همچنین شرکت بسته بندی ایران با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ضمن برخورداری از معافیت مالیاتی با انجم افزایش سرمایه از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت خارج شده است.

ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

میزان کل افزایش سرمایه: جمع کل افزایش سرمایه شرکت‌ها بالغ بر 2،984 میلیارد ریال بوده که مبلغ 1،290 میلیارد ریال از محل سودانباشته و مبلغ 1،694 میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شد.

میزان معافیت مالیاتی: میزان بهره مندی از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از محل سودانباشته بالغ بر 191 میلیارد ریال بوده که در سال 97 و 98 به سود شرکت‌ها افزوده خواهد شد. همچنین شرکت بسته بندی ایران با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها ضمن برخورداری از معافیت مالیاتی با انجم افزایش سرمایه از شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت خارج شده است.

ترکیب سرمایه‌گذاری‌ها

اقلام صورت سود و زیان

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

رشد 167 درصدی شرکت‌های زیرمجموعه سکوی پرتاب قیمت سهام «وبشهر»

مصوبات مجمع:

براساس رای گیری انجام شده در پایان مجمع مقرر شد سود 150 ریالی به هر سهم تخصیص یابد همچنین حق حضور اعضای غیرموظف 22000000 ریال و پاداش هیات مدیره نیز 5000 میلیون ریال تعیین شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن حسن پور
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
موقع خرید قرار بوده شرکت هرسال دوبار یک بار سهام ویک بار سود بدهد ۳۰سال پیش واکنون هر ۲سال یک بار انهم معلوم نیست چی میشه ما که چیزی ندیدیم