بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
کد خبر : ۱۹۳۸۴۰

ثنوسا، هیاهویی برای هیچ/ کسب زیان 134 میلیارد ریالی در دوره 3 ماهه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت نوسازی و ساختمان تهران در دوره سه ماهه نخست سال جاری نیز به روند زیاندهی خود ادامه داد و در این دوره با توجه به هزینه‌های مالی سنگین شرکت و همچنین ضعف مفرط در کسب درآمدهای عملیاتی، زیان خالص 133 میلیارد و 870 میلیون ریالی و معادل ریال به ازای هر سهم را محقق ساخت تا به این ترتیب زیان انباشته شرکت به بیش از 1.376 میلیارد ریال برسد و شرکت مجددا و در عرض کمتر از یک سال مشمول ماده 141 قانون تجارت شود.

جمع درآمد عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره تنها 38 میلیارد و 890 میلیون ریال بوده و سود عملیاتی محقق شده شرکت 21 میلیارد و 630 میلیون ریال که با توجه به هزینه مالی سنگین شرکت به مبلغ 167 میلیارد ریال، زیان خالص سنگینی در صورت های مالی شرکت شناسایی و ثبت شده است.

لازم به ذکر است، جمع تسهیلات مالی دریافتی شرکت تا پایان خرداد ماه سال جاری به بیش از 1.460 میلیارد ریال رسیده که با توجه به ضعف مفرط در فروش و ایجاد جریانات نقدی ناشی از عملیات، انتظار رشد هزینه‌های مالی و بالطبع افزایش زیاندهی شرکت وجود خواهد داشت.

ثنوسا، هیاهویی برای هیچ/ کسب زیان 134 میلیارد ریالی در دوره 3 ماهه

به این ترتیب با توجه به مشمولیت ماده 141 قانون تجارت، مدیران شرکت می‌بایست در خصوص نحوه خروج از این وضعیت که با توجه به اعمال افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا 4 سال دیگر امکان استفاده از این مدل افزایش سرمایه وجود نخواهد داشت، به چه صورت خواهد بود و آیا افزایش سرمایه نقدی در دستور کار شرکت وجود دارد یا ترتیبات دیگری در این خصوص توسط هیات مدیره اعمال خواهد شد؟ همچنین مدیریت شرکت می‌بایست چگونگی تسویه تسهیلات مالی دریافتی و همچنین علت ضعف شدید در کسب درآمدهای عملیاتی و برنامه‌های خود در خصوص بهبود کسب درآمدهای شرکت را شفاف‌سازی کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر