بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

«ادغام»، وقت طلایی برای استارت آپ ها/ دو استارت آپ حوزه تخفیف های گروهی در تدارک ادغام

استارت آپ ها با ادغام می توانند به شرکتی قدرتمندتر تبدیل شوند که علاوه بر کاهش هزینه، سهم بیشتری هم از بازار را هم به دست آورند
کد خبر : ۱۹۳۸۶۹
به گزارش بورس نیوز، بحث ادغام استارت آپ ها این روزها زیاد به گوش می رسد. چند روز قبل هم خبر ادغام رسمی دو خشکشویی آنلاین «زودشور» و «لاندارپ» اعلام شد.

رضا الفت نسب عضو هیات مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص ادغام استارت آپ ها بیان کرد: قطعا اگر کسب و کارهای نوپای اینترنتی و استارت آپ ها به این بلوغ برسند که ادغام می تواند به کاهش هزینه ها و ادامه حیات استارت آپ ها کمک کند، می توانند از این طرح بهره مطلوب ببرند. 

وی افزود: مشکل بعضی استارت آپ ها، افزایش هزینه ها و کاهش سفارشات و وجود رقبا در بازار است. در چنین شرایطی یا باید بعضی شرکت ها، فعالیت خود را متوقف کنند و یا با ادغام، به حیات خود ادامه دهند. مشابه این شرایط، در مورد دو شرکتی که اخیرا اقدام به ادغام کرده اند مصداق داشت و دو شرکت مذکور با انجام فرآیند ادغام، در واقع برای رشد کسب و کار خود، زمان خریدند.

وی افزود: ادغام شرکت های خصوصی به مراتب مفیدتر و سودمندتر از ادغام در بخش دولتی است. ادغام استارت آپ ها سرآغازی برای تعامل بین شرکت ها بوده و به نظر می رسد به مرور شاهد ادغام برخی دیگر از استارت آپ ها هم باشیم. کما اینکه دو استارت آپ حوزه تخفیف های گروهی هم در تدارک ادغام با یکدیگر هستند.

الفت نسب تصریح کرد: استارت آپ ها با ادغام می توانند به شرکتی قدرتمندتر تبدیل شوند که علاوه بر کاهش هزینه، سهم بیشتری هم از بازار را هم به دست آورند. ادغام دو استارت آپ به معنای ارتقای اپلیکیشن و هم افزایی تجربیات و بررسی مشکلات و رفع چالش ها است.

وی بزرگترین سد راه ادغام استارت آپ ها را مسایل فرهنگی دانست و اظهار داشت: در فرهنگ ما هنوز ادغام بین دو کسب و کار فراگیر نشده؛ ولی موفقیت استارت آپ هایی که به تازگی ادغام شده، می تواند چراغ راه سایر استارت آپ ها باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر