بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کسب سود ۸۶ ریالی این روغن‌ساز در دوره ۶ ماهه؛

ثبات روند ضعیف سودآوری/ روغنی که هنوز برای سهامدار چرب نیست

درحالی این روغنساز موفق به سودسازی ۸۶ریالی شده که در مدت مشابه سال گذشته زیان خالص ۳۶۴ریالی به ازای هر سهم را محقق ساخته بود.
کد خبر : ۱۹۳۸۸۸
ثبات روند ضعیف سودآوری/ روغنی که چرب نیست

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، شرکت مارگارین بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۷۲میلیارد ریالی ومعادل ۸۶ریال به ازای هر سهم شده است. 

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته زیان خالص ۳۶۴ریالی به ازای هر سهم را محقق ساخته بود.

ثبات روند ضعیف سودآوری/ روغنی که چرب نیست

در سه ماهه دوم سال مالی شاهد تغییر محسوسی در سودآوری شرکت نمی‌باشیم و همانگونه که در جدول زیر نیز قابل مشاهده است، سود خالص سه ماهه دوم سال با ۶درصد کاهش نسبت به سه ماهه نخست سال معادل ۳۵ میلیارد ریال محقق شده است.

اقلام به میلیارد ریال 
ثبات روند ضعیف سودآوری/ روغنی که چرب نیست

جمع مقادیر فروش روغن نباتی در دوره ۶ماهه نخست سال مالی معادل ۷۴هزار و ۸۵۲ تن بوده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل از آن معادل ۸۲ هزار تن بوده است. 

شرکت برآورد کرده که مقادیر فروش شرکت در شش ماهه دوم سال معادل ۱۰۲ هزار و ۶۷۲ تن باشد.

علیرغم محقق شدن مبلغ ۵۱۳ میلیارد ریال سود عملیاتی در دوره ۶ ماهه و نسبت حاشیه سود عملیاتی ۱۱ درصدی در این دوره، شناسایی هزینه مالی سنگین ۴۴۵ میلیارد ریالی منجر به افت سنگین سود خالص در مقایسه با سود عملیاتی شرکت شده و در واقع عامل اصلی ناتوانی شرکت در کسب سود متناسب با عملیات خود هزینه‌های مالی سنگین آن است.

مانده تسهیلات مالی شرکت تا پایان خرداد ماه معادل ۴.۳۳۶ میلیارد ریال بوده است و این شرکت در این دوره با توجه به جریانات نقدینگی ورودی به شرکت صرفا موفق به پرداخت هزینه‌های مالی شرکت و بازپرداخت ۲۰۰ میلیارد ریال از اصل تسهیلات شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر