بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
ادامه وضعیت بی‌ریخت «خریخت» در سال ۱۳۹۸ مشاهده شد:

فرار از زیانی سنگین به لطف فروش سهام بورس کالا

اهش محسوس تعداد فروش پوسته سیلندر و سر سیلندر به عنوان محصولات اصلی شرکت، نقش عمده‌ای در کاهش درآمد‌های شرکت داشته است.
کد خبر : ۱۹۳۸۹۷
فرار از زیانی سنگین به لطف فروش سهام بورس کالا
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، درست چند هفته پس از تحقق زیانی ۷۱ ریالی به ازای هر سهم در سال مالی ۱۳۹۷، امروز شاهد گزارشی ناامیدکننده از عملکرد سه ماهه نخست سال جاری این شرکت بودیم.

علیرغم آنکه این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری موفق به تحقق سود ناچیز ۹ ریالی به ازای هر سهم شده، اما با نگاهی دقیق‌تر به صورت‌های مالی منتشر شده مشخص می‌شود که افزایش سنگین و بیش از ۷۵ درصدی بهای تمام شده در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل منجر به تحقق بیش از ۵۹ میلیارد ریال زیان عملیاتی شده است.

فرار از زیانی سنگین به لطف فروش سهام بورس کالا

از جمله نکات قابل توجه این گزارش می‌توان به افت ادامه دار مقادیر فروش این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ اشاره داشت که این عامل منجر به شناسایی زیان ناخالصی به مبلغ ۴۹.۱۱۹ میلیون ریالی شده است.

همانگونه که در جدول یر مشاهده می‌کنیم کاهش محسوس تعداد فروش پوسته سیلندر و سر سیلندر به عنوان محصولات اصلی شرکت، نقش عمده‌ای در کاهش درآمد‌های شرکت داشته است.

فرار از زیانی سنگین به لطف فروش سهام بورس کالا

در مجموع درآمد‌های ۵۸ میلیارد ریالی در کنار مجموع هزینه‌های مواد اولیه، فروش عمومی و اداری و هزینه‌های مالی منجر به تحقق زیان عملیاتی ۵۹.۸ میلیارد ریالی شده و اگر سود غیر عملیاتی ۷۳ میلیارد ریالی حاصل از فروش سهام بورس کالا نبود، شاهد شناسایی زیانی در حدود ۵۰ ریالی عملکرد سه ماهه این شرکت بودیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر