بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کارشناس ارشد بازارسرمایه مطرح کرد:

وضعیت مطلوب گزارش سه ماهه بازار سرمایه

کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: در گزارش‌ سه ماهه بازار سرمایه می‌توان به فروش عالی و پتانسیل سودسازی گسترده‌ای برای سهام بنیادی (شامل گروه‌های پتروپالایشی و فلزات) و تقسیم سود مناسبی که برای سهامداران به همراه داشته پی برد.
کد خبر : ۱۹۳۹۰۱

به گزارش بورس نیوز، علی صادقین، درخصوص روند روزهای اخیر بازار سرمایه اظهار کرد: در شرایط فعلی و با توجه به گزارش‌های سه ماهه شرکت‌ها، وضعیت گروه‌های بنیادی از منظر پتانسیل فروش و سودسازی نسبتا مناسب بوده و در این شرایط می‌توان امیدوار شد که بازار با وجود سهم‌های بنیادی حداقل تا نیمه دوم سال ۹۸ وضعیت مناسبی داشته باشد.

وی افزود: سهم‌های کوچک و پرریسک بازار هم باید تا حدودی اصلاح شوند؛ اگرچه برخی از سهام کوچک نیز به واسطه اخبار آتی قابلیت رشد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برخی از گروه‌ها و صنایع بورسی نیز به دلیل شرایط تورمی انتظار افزایش نرخ و رشد فروش را خواهند داشت؛ برخی دیگر نیز به موجب افزایش سرمایه‌ از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌توانند رشد خوبی را داشته باشند.

صادقین درباره سهام ارزنده در این روزها نیز بیان کرد: ما منتظر رشد شرکت‌های گروه پتروشیمی، دارویی، قندی، غذایی و سنگ آهن هستیم. البته ناگفته نماند که توجه به رشد نرخ ارز سامانه نیما و فروش سه ماهه و نیز با توجه به انتظار افزایش نرخ گروه‌های بالا انتظار اقبال در بازار برای آنها وجود دارد.

وی تاکید کرد: در شرایط موجود، صنایع گفته شده از تحریم‌ها کمتر تاثیر می‌گیرند. به همین دلیل با اقبال و رشد قیمت بیشتری در بازار روبرو خواهند بود و دارای جذابیت بیشتری هستند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که وضعیت بانک‌ها از سال گذشته بهتر باشد. همچنین در نظر داشته باشید در ماه‌های آتی گروه سنگ آهن، فولاد، پتروشیمی، روانکار، دارویی‌ها، قندی‌ها و غذایی‌ها وضعیت نسبتا بهتری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در گزارش‌ سه ماهه بازار سرمایه می‌توان به فروش عالی و پتانسیل سودسازی گسترده‌ای برای سهام بنیادی (شامل گروه‌های پتروپالایشی و فلزات) و تقسیم سود مناسبی که برای سهامداران به همراه داشته پی برد.

صادقین گفت: ورود به صنایع بنیادی با دید نگهداری میان‌مدت و اخبار مناسب آتی برای برخی گروه‌‌‌هاست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نماینده اتاق ایران در کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس:

ورود سرمایه به بورس باعث رونق تولید و رشد شرکت‌های بورسی می شود

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

پرداخت سود و زیان بانکی‌ها از جریمه های دیرکرد/ بانک‌مرکزی جدی گرفته نمی‌شود

کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

کوچ سهامداران به سهم‌های اساسی/ شرکت‌ها قدرت سودسازی ندارند

ارسال نظر