بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

روند صعودی بازار سرمایه در میان مدت/ معرفی گزینههای مناسب برای سرمایه‌گذاری

روند کلی بازار سرمایه در میان مدت قطعا مثبت خواهد بود و سهم ها رشد قیمت خواهند داشت.
کد خبر : ۱۹۳۹۵۳
روند صعودی بازار سرمایه در میان مدت/ معرفی گزینههای مناسب برای سرمایه‌گذاری
به گزارش بورس نیوز، با وجود گزارش‌های ۳ ماهه دلچسبی که بسیاری از شرکت های بزرگ و شاخص ساز بازار منتشر کردند، شاخص اما تاب صعود نداشت و امروز ۱۷۷۸ واحد عقب‌گرد کرد.

مازیار فتحی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص دلایل سرخ شدن امروز بازار بیان کرد: اگرچه گزارش های ۳ ماهه جذابی منتشر شد؛ اما بازار قبل از انتشار گزارش ها تا حدی انتظار چنین عملکردهایی را داشت و از اینجا به بعد، تداوم روند مثبت سودآوری شرکت ها برای بازار اهمیت دارد. برخی سهامداران هم به دنبال سیو سود هستند. ضمن اینکه به طور سنتی، بازار بعد از فصل مجامع، کمی فاز اصلاحی به خود میگیرد. به لحاظ تکنیکالی هم یک دوره استراحت یا اصلاح  کوتاه مدت و مقطعی ، منطقی است. اما روند کلی بازار سرمایه در میان مدت قطعا مثبت خواهد بود و سهم ها رشد قیمت خواهند داشت. (مشروط بر آنکه اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد)

وی افزود: رفتارهای هیجانی، جزو ذات بازارهای سرمایه در همه جای دنیا است؛ ولی پرهیز از هیجان و قرارگرفتن مدام در صف های خرید و فروش و سرمایه گذاری با استراتژی میان مدت، حتما بازدهی مناسب تری به همراه خواهد داشت.

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: سهم صنایع بزرگ پتروشیمی و پالایشی و فلزی و معدنی، پس از یک اصلاح قیمتی گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری خواهند بود. اگر هم این سهم ها در سبد سهامداران وجود دارد، توصیه به نگهداری می شود. همچنین برخی تک سهم ها به دلیل اخبار داخلی شرکت می توانند جذاب باشند. مثلا سهم ایران خودرو با توجه به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، پتانسیل رشد خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آستانه روز خبرنگار عنوان کرد:

ارتقاء اطلاعات جامعه حاصل تعامل صنعت و رسانه

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در آستانه روز خبرنگار عنوان کرد:

ارتقاء اطلاعات جامعه حاصل تعامل صنعت و رسانه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
م ک
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
با تشکراز زحمات وپرسنل محترم بورس نیوز وکارشناس محترم که با پاسخهای مدبرانه به سوالات باعث اشتیاق وسرمایه گذاری در این بازار را فراهم نمودن