بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

تازیانه سرخ بر تابلوی حافظ / موج‌سواری داخلی فروش‌ها بر سهم‌های صادراتی

بلومبرگ توقیف نفتکش بریتانیایی را عاملی موثر بر بازار صادرات نفت دانست و بورس تهران نیز تحت تاثیر همین عامل قرار گرفت و از سرخ‌پوشی بی‌نصیب نماند.
کد خبر : ۱۹۳۹۵۴

بازار یکدست قرمز پوش شد / نفت کش های انگلیسی عامل افت شاخص

حسین ایزدی ، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل بازار قرمز پوش روز جاری به بورس‌نیوز گفت: امروز بیشترین کاهش شاخص در سهم‌هایی مانند پتروپالایشی‌ها تجربه شد که عمدتا فروش خارجی دارند اما در حال حاضر سهم‌های بنگاه‌هایی که فروش داخلی داشته و مواداولیه آن در داخل تامین می‌شود، باعث بهبود وضعیت بازار و شاخص می‌شود.

وی به چالش‌های حوزه خلیج‌فارس اشاره داشت و ادامه داد: عمده دلیل افت بازار امروز را باید بحث نفتکش‌های انگلیسی دانست که تغییر و تحولات سیاسی شدیدی را رقم زده و تاثیر این شرایط را بر بازار شاهد هستیم.

کارشناس بازارسرمایه افزود: از سوی دیگر، حضور بوریس جانسون، کاندیدای نخست وزیری انگلیس و روابط غیر مسالمت‌آمیز این شخص با کشورمان، این شائبه را به وجود آورده که اوضاع سیاسی آنطور که بازارسرمایه انتظار دارد، پیش نخواهد رفت.

ایزدی در پایان گفت: برگزاری مجامع بانکی بر شرایط حال بازار بی تاثیر نیست و قیمت‌گذاری‌های پس از مجمع نیز می‌تواند بر افت شاخص تاثیرگذار باشد اما تحولات سیاسی منطقه را می‌توان نخستین عامل افت شاخص دانست.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر