بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
در سه ماهه ابتدای سال جاری اتفاق افتاد؛

سود ناخالص بیش از 15هزار میلیاردی «کگل»

«کگل» اعلام کرد که فروش خود را طی ۳ماه به ۳میلیون و ۶۵۶هزار و ۹۳۶تن به مبلغ ۳۱هزار و ۳۶۸میلیارد و ۵۱۳میلیون ریال رسانده و سود ناخالص را ۱۵هزار و ۶۸میلیارد و ۲۹۳میلیون ریال منتشر کرده است.
کد خبر : ۱۹۳۹۹۶

به گزارش بورس نیوز، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ برای هرسهم ۳۱۴ریال سود ساخت که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی۱۳۹۷ توانست رشد ۴۹درصدی را به ثبت برساند.

این شرکت سود عملیاتی دوره مالی مورد گزارش را ۱۳هزار و ۹۷۰میلیارد ریال، سود خالص را ۱۱هزار و ۳۰۸میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را ۵۷هزار و ۴۸۹میلیارد ریال اعلام کرد.

«کگل» در این گزارش اعلام کرد که فروش خود را طی ۳ماه به ۳میلیون و ۶۵۶هزار و ۹۳۶تن به مبلغ ۳۱هزار و ۳۶۸میلیارد و ۵۱۳میلیون ریال رسانده و سود ناخالص را ۱۵هزار و ۶۸میلیارد و ۲۹۳میلیون ریال منتشر کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف در خصوص تولید و فروش محصولات خود اعلام کرد با توجه به امکان تولید ١٢میلیون تن گندله در سال٩٨ و با توجه به ظرفیت حمل این شرکت، مدیریت شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال٩٨ به فروش ۵.١٠میلیون تن گندله خواھد رسید.

همچنین در خصوص فروش کنسانتره داخلی، با توجه به قراردادهای فیما بین با مشتریان و سهمیه‌های مورد توافق با شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان از دیدگاه مدیریت شرکت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٩٨، مبلغ ۲میلیون تن کنسانتره به مشتریان داخلی به فروش رسد.

مدیریت شرکت پیش‌بینی می‌کند تا پایان سال ٩٨ ،۴.١ میلیون تن کنسانتره به مشتریان خارجی به فروش رسد. در سال ٩٧ شرکت اقدام به صادرات گندله به میزان ٣٧۶ هزار تن کرده و از این محل ٣٠٠۶ میلیارد ریال درآمد کسب کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ٩٨ فروش گندله صادراتی شرکت به ۶.١ میلیون تن برسد.

نرخ فروش محصولات کنسانتره و گندله برای فروش‌های داخلی بر اساس ضریبی از میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان در دوره‌های ٣ ماهه تعیین می‌شود.

همچنین نرخ فروش کنسانتره صادراتی و گندله ریز دانه در مزایده‌های عمومی برگزار شده تعیین می‌شود. علاوه بر این نرخ خرید مواد اولیه براساس قراردادھای خرید منعقده با سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران وشرکت سنگ آھن گھر زمین و بھره بردار معدن شماره ۵ است.

این شرکت در برآوردی که از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی شرکت داشته اعلام کرد که با توجه به انتشار اوراق صکوک اجاره در سال ۹۶ از یک سو و پیش‌بینی جهت تسویه وام‌های اخذ شده از سوی دیگر به نظر می‌رسد، روند تغییرات در هزینه‌های مالی تغییرات اساسی نداشته باشد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از افزایش ظرفیت خطوط ۵ ، ۶ و۷ کنسانتره از ۶میلیون تن در سال به ۸.۱ میلیون تن در سال و همچنین افزایش ظرفیت خطوط گندله سازی ۱ و ۲ خبر داده است. این شرکت قصد دارد لایحه کاهش مالیات عملکرد شرکت‌های تولیدی به میزان ۵درصد و حذف مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان را پیشنهاد دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر