بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: راه ابریشم، شرق قاره آسیا را به غرب قاره اروپا متصل کرده و کشورهای بسیاری را در بر می‌گیرد که بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مسیر می‌تواند برای اقتصاد هر کشوری راهگشا باشد.
کد خبر : ۱۹۴۰۲۵

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین افضلی درخصوص پیشنهادات برای ایجاد راه ابریشم هوایی اظهار کرد: راه ابریشم در قدیم یکی از استراتژی‌ترین راه‌های دنیا بود که اقتصاد مبتنی بر این مسیر، بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: راه ابریشم، شرق قاره آسیا را به غرب قاره اروپا متصل کرده و کشورهای بسیاری را در بر می‌گیرد که بهره‌گیری از ظرفیت‌های این کشور می‌تواند برای اقتصاد هر کشوری راهگشا باشد.

نماینده مردم اقلید در خانه ملت ادامه داد: امروز با توجه به معادلات سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشورها، ایجاد کریدورهای هوایی و زمینی منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به کمک ما بیاید. در وضعیت فعلی با توجه به اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا، ایجاد کریدوری مانند راه ابریشم هوایی در کنار راه ابریشم دریایی و راه ابریشم اقتصادی، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی ایران خواهد داشت.

افضلی بیان کرد: ارتباط بیشتر میان کشورهای مربوطه، کاهش میزان مصرف سوخت، ایمنی فضای پرواز و افزایش درآمد کشورهای از محل تردد هواپیما قسمتی از آثار مثبت ایجاد راه ابریشم هوایی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: در شرایط فعلی راه‌اندازی راه ابریشم هوایی برای کشورهای مرتبط در این مسیر، جذابیت اقتصادی و سیاسی فراوانی دارد که قطعا این مسئله راه را برای تحقق آن باز خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم توسعه اشکال متفاوت راه ابریشم از جمله راه ابریشم هوایی صرفه اقتصادی بسیاری برای کشورها دارد. در صورت محقق شدن این موضوع ایران نیز به منافع بسیاری دست می‌یابد که امیدوارم این پیشنهاد اساسی عملیاتی شده و یک اتحاد هوایی میان کشورهای اورآسیا ایجاد شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین

افزایش سهم بازار «تاپیکو» از 19 درصد به بیش از 30درصد

ارسال نظر