بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
طرح افزایش سرمایه شرکت‌های سیمانی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دست بررسی است.
کد خبر : ۱۹۴۰۷۰
به گزارش بورس نیوز، سیمانی ها امروز روند یکنواختی نداشتند و در کنار رنگ سرخ برخی نمادهای سیمانی، سبزی بعضی دیگر از نمادها خودنمایی می کرد. بلاتکلیفی سهم این گروه در رشد قیمت در شرایطی است که سیمانی ها اخیرا موفق به اخذ مجوز افزایش نرخ ۳۰ تا ۳۷ درصدی انواع محصولات خود شدند. البته برخی معتقدند این افزایش نرخ کافی نبوده و مجددا برنامه ای برای افزایش نرخ در سر می پرورانند.

علی محمد بد کارشناس صنعت سیمان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد: افزایش نرخ اخیر صنعت سیمان توسط اکثر شرکت های سیمانی اعمال شده و در حال اجرا است. این افزایش نرخ تاثیر مثبتی بر سودآوری سیمانی ها بر جای خواهد گذاشت و گزارش های تولید و فروش مردادماه سیمانی ها، این موضوع را به خوبی نمایان می کند.

بد اضافه کرد: اتفاق مثبت دیگری که گروه سیمانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزایش سرمایه های احتمالی این شرکت ها است. شرکت های سیمانی دارایی های ارزشمندی در اختیار دارند که البته ارزش دارایی های هر شرکت با سایر شرکت ها متفاوت است. اما طرح افزایش سرمایه شرکت‌های سیمانی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دست بررسی است. یکی از پیشنهاداتی که مطرح شده، افزایش سرمایه هر شرکت بر اساس ظرفیت تولید بوده است. هنوز جزییات افزایش سرمایه سیمانی ها مشخص نشده؛ اما به هر حال این طرح مزایایی همچون خروج برخی شرکت های زیان ده از ماده ۱۴۱ قانون تجارت و نیز افزایش توان شرکت ها در اخذ تسهیلات و... را به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
این گزارش بیشتر شبیه انشا دبیرستانی است تا خبر اقتصادی نه منبعی نه استنادی نه مدرکی نه تحلیلی.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
ستران همین روزها است که تجدید ارزیابی رکورددار اعلام کند و هر کس این سهم را در پرتفو داشته باشد خوش بخت میشود هر لحظه ممکن است خبر بر روی کدال بیاد و سهم تا 10000 بالا رود