بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
شرکت «فیبر ایران» تا دوره ۴ ماهه از آخرین پیش بینی‌های خود جا مانده و نیاز به فروش بیشتر دارد. در چنین شرایطی، شاهد افزایش تقاضا در این سهم هستیم.
کد خبر : ۱۹۴۱۲۹

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «فیبر ایران» در تیر ماه ۳۲ میلیارد ریال فروش انجام داد که ۵۴ درصد بیش از درآمد مدت مشابه سال گذشته است.

شایان ذکر است که این شرکت در گزارشات قبلی برآورد کرده بود در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ به درآمد ۱۵۸ میلیارد ریالی نزدیک شود که ۱۵۴ درصد بیش از درآمد سال ۹۷ است. به این ترتیب، طی عملکرد ۴ ماهه، ۲۰ درصد از رقم پیش بینی شده را محقق کرد. بنابراین، «چفیبر» تا تحقق پیش‎بینی رشد ۱۵۴ درصدی در درآمدزایی، مسیر نسبتا دشواری دارد.

عملکرد «چفیبر» در ۳ ماهه نخست همانند مدت مشابه سال گذشته با شناسایی زیان همراه بوده؛ با این تفاوت که ۵۲ درصد از بار زیان کاسته شده است. علاوه بر این، برخلاف دوره گذشته، سود ناخالص به بار نشسته اما، به سبب هزینه‌های بالا، به سرعت به ناحیه سرخ زیان ورود پیدا کرد.

در تصویر ذیل روند درآمد فروش ماهانه «چفیبر» را ملاحظه می‌کنید که در ماه‌های اول و چهارم سال جاری بیش از مدت مشابه سال قبل بود، اما در اردیبهشت و خرداد نتوانست به رکورد سال گذشته دست یابد.

جریان کند درآمد در فیبر‌های این شرکت / رالی جدید در «چفیبر» آغاز شده است؟ 

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس در خصوص معاملات «چفیبر»، ۵۸ درصد از نظردهندگان اعلام موضع فروش کرد و ۴۲ درصد دیگر موقعیت خرید را انتخاب کردند.

جریان کند درآمد در فیبر‌های این شرکت / رالی جدید در «چفیبر» آغاز شده است؟ 

بر این اساس، در معاملات روز گذشته این نماد، ۵۴ خریدار حضور داشتند و ۱۲۹ خریدار در مقابل قرار گرفتند که همگی اشخاص حقیقی بودند. بنابراین، همان‌گونه که نظرسنجی نشان داد، تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران بود.
ارزش بازار این سهم هم اکنون بالغ بر ۳۷۶۳ میلیارد ریال است و در گروه «محصولات چوبی» تنها است و نماد همگروه دیگری حضور ندارد.

روند قیمت سهام «چفیبر» از ابتدای سال جاری تا به امروز، در مجموع، صعودی بوده اما؛ مدتی است که در یک محدوده خاص در حال نوسان است و با ادامه این روند، حجم معاملات رو به کاهش حرکت کرده است.

جریان کند درآمد در فیبر‌های این شرکت / رالی جدید در «چفیبر» آغاز شده است؟ 

البته این سهم، در دو روز کاری اخیر در صف خرید معاملات خود را به پایان رساند تا مجموع بازدهی در مدت سپری شده از سال جاری در این نماد از ۸۰ درصد فراتر رود.

نگاهی به رفتار حقوقی‌ها نشان می‌دهد که بیش از آن که تمایل به خرید در خود ایجاد کنند، به فروش «چفیبر» متمایل بوده اند و از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۶ میلیارد ریال از سهام این شرکت را به حقیقی‌ها واگذار کرده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر