بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
مدتی قبل مجمع عمومی بانک «اقتصاد نوین» برگزار شد که طی آن، اعضای جدید هیئت مدیره انتخاب شدند اما؛ ظاهرا این انتصاب‌ها به حاشیه کشانده شده و قطعیت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر : ۱۹۴۱۴۹

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بانک «اقتصاد نوین» به عنوان اولین بانک خصوصی کشور شناخته می‌شود که فعالیت خود را از مرداد ماه سال ۱۳۸۰ آغاز کرد. ماحصل حدود ۱۸ سال فعالیت این بانک به ثبت ۷۶۶۵ میلیارد ریال زیان انباشته ختم گردید.

مدیریت بانک «اقتصاد نوین» دست به دست شد
در مجمع عمومی این بانک که چندی پیش برگزار شد، شاهد جابه‎جایی در ترکیب مدیریت بودیم. بدین ترتیب، ظاهرا پس از ۱۵ سال، محمد صدرهاشمی نژاد از کرسی مدیریت پایین آمد و جای خود را به نمایندگان شرکت «سرمایه‌گذاری توسعه ملی» داد.

تکیه گروه توسعه ملی بر مسند صدرهاشمی‌نژاد / حاشیه‌های مجمع «ونوین» پایان ندارد 

این در حالی است که در سال‌های گذشته «گروه توسعه ملی» سهام بیشتری نسبت به شرکت «سرمایه گذاری ساختمان ایران» و «استراتوس» در این بانک داشت اما؛ موفق به در اختیار گرفتن مدیریت بانک نمی‌شد.

همان‌گونه که در گزارش قبلی اشاره شد، حدود یک ماه قبل به دلیل بی پولی، شرکت «استراتوس پارس» سهم طلایی (گلدن شیر) خود را در «ونوین» از دست داد و «گروه صنعتی بهشهر» با خرید آن، حضور خود را پررنگ‎تر از قبل کرد. در چنین شرایطی، شاهد به سکوت و غیبت کوتاه اما؛ معنی‎دار محمد صدرهاشمی‌نژاد بودیم.

حاشیه‌های مجمع «ونوین» پایان ندارد

تکیه گروه توسعه ملی بر مسند صدرهاشمی‌نژاد / حاشیه‌های مجمع «ونوین» پایان ندارد

پس از برگزاری این مجمع، بانک مرکزی طی نامه‌ای اعلام کرد که برخی از سهامداران بانک «اقتصاد نوین» برخلاف قانون، دارای سهام مازاد بر حدود مجاز در قانون هستند. بنابراین، هر گونه تصمیم گیری در مجمع عمومی فاقد وجاهت قانونی خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید وضعیت تصمیمات اتخاذ شده در آن مجمع به چه سرانجامی خواهد رسید!

شیب تند سقوط
روند سودآوری بانک «اقتصاد نوین» با شیب تند رو به افول حرکت می‌کند و در دو دوره اخیر، این موضوع بیش از پیش نمایان شده است. بر اساس اطلاعات موجود، اوج سودسازی نخستین بانک خصوصی در سال ۹۲ رقم خورد و پس از آن چنان به ورطه سقوط افتاد که در سال ۹۵ به زیاندهی افتاد و وضعیت وخیم بانک در سال ۹۷ بیش از گذشته نمایان شد.

تکیه گروه توسعه ملی بر مسند صدرهاشمی‌نژاد / حاشیه‌های مجمع «ونوین» پایان ندارد 

در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ رکورد ۱۲ ماهه سال ۹۷ شکسته شد و زیانی به سنگینی ۱۹۸۲ میلیارد ریال در گاوصندوق‌های «اقتصاد نوین» تلنبار شد.

در این شرایط، امید است که با حضور مدیریت جدید بانک، شرایط مطلوب حکمفرما شود و باز هم شاهد سبزپوش شدن صورت‌های مالی «ونوین» باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر