بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
در هر دوره که حجم معاملات «سدور» افزایش یافته، روند سهم عوض شده و در مسیر صعود و یا نزول حرکت کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۱۵۵

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «سیمان دورود» در تیر ماه ۱۰۹ میلیارد ریال فروش انجام داد و جمع کل فروش دوره ۴ ماهه از رقم ۳۷۹ میلیارد ریال عبور کرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرده بود.

این شرکت پیش از این برآورد کرده بود در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۸ مبلغ ۱۱۶۳ میلیارد ریال درآمد فروش شناسایی کرد. به این ترتیب، در دوره ۴ ماهه، ۳۲ درصد از مبلغ فروش پیش بینی شده تحقق یافته که به نظر عملکرد قابل قبولی تلقی می‌شود.

همان‌طور که در تصویر ذیل ملاحظه می‌کنید، درآمد فروش ماهیانه «سدور» در سال جاری بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

این سیمانی در مسیر پیش بینی‌ها / تغییر روند «سدور» با فشار تقاضا 

«سدور» در ۳ ماهه نخست سال جاری، با وجود رشد ۲۹ درصدی درآمد‌های عملیاتی اما؛ به سبب افزایش بیش از حد بهای تمام شده، با افت شدید فشار سود مواجه شد. در نتیجه، زیان انباشته به رقم ۳۱۰ میلیارد ریال رسید و در نزدیکی مرز ماده ۱۴۱ قانون تجارت قرار گرفت.

این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز رقم ۳۲ درصد را به عنوان بازدهی روی تابلوی معاملات خود در بازار سهام نشان داد.

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس در خصوص معاملات «سدور»، ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گزینه خرید را تیک زدند و ۴۹ درصد دیگر موقعیت فروش را انتخاب کردند.

این سیمانی در مسیر پیش بینی‌ها / تغییر روند «سدور» با فشار تقاضا 

بر این اساس، در معاملات روز گذشته، ۲۷۵ خریدار در مقابل ۱۱۷ فروشنده صف آرایی کردند که همگی از حقیقی‌های بازار سرمایه بودند و نتیجه نظرسنجی را روی تابلوی معاملات نیز نشان دادند.

از ابتدای سال جاری تا به امروز حدود ۱۴ میلیارد ریال سهم «سدور» از حقوقی‌ها به حقیقی‌ها انتقال یافت و به این ترتیب، حقوقی‌ها برآیند خروج را در این سهم رسم کردند.

ارزش بازار این شرکت هم اکنون حدود ۱۲۷۸ میلیارد ریال است که کمتر از یک درصد از ارزش کل گروه «سیمان» را تشکیل می‌دهد.

در شکل زیر روند حرکت قیمت سهم و حجم معاملات «سدور» را مشاهده می‌کنید که بر اساس آن می‌توان گفت، در هر دوره که حجم معاملات افزایش یافته، روند سهم عوض شده و در مسیر صعود و یا نزول حرکت کرده است.

این سیمانی در مسیر پیش بینی‌ها / تغییر روند «سدور» با فشار تقاضا

اشتراک گذاری :
ارسال نظر