بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
افزایش نرخ‌ها کفاف کاهش فروش را نمی‌دهد؛

آیا می‌بایست در انتظار تحقق زیانی مجدد از «خمهر» باشیم!

علیرغم افزایش بهای تمام شده و کاهش حاشیه سود ناخالص محصولات اصلی شرکت مهرکام پارس، مجموع مبالغ فروش چهار ماهه این شرکت همچنان از مدت مشابه سال قبل پایین‌تر است.
کد خبر : ۱۹۴۱۶۱
افزایش نرخ‌ها کفاف کاهش فروش را نمیدهد/ آیا می‌بایست در انتظار تحقق زیانی مجدد از «خمهر» باشیم

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، آنچه بسیاری از فعالین بازار این روز‌ها از شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز انتظار دارند، انتشار گزارشاتی ناامیدکننده و شناسایی زیان‌های سنگین از شرکت‌های این گروه است. در این راستا، شرکت مهرکام پارس که عمدتا به تولید انواع سپر خودرو، داشبورد، صندلی و تهویه مطبوع و بخاری خودرو می‌پردازد، امروز گزارش عملکرد ماهیانه خود را روانه سامانه کدال کرد.
عملکردی که اگر چه از پوششی مناسب در مقایسه با عملکرد سه ماهه نخست برخوردار بوده، اما نسبت به عملکرد سال گذشته همچنان بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

افزایش نرخ‌ها کفاف کاهش فروش را نمیدهد/ آیا می‌بایست در انتظار تحقق زیانی مجدد از «خمهر» باشیم

همانگونه که در جدول نیز مشهود است علیرغم افزایش بهای تمام شده و کاهش حاشیه سود ناخالص محصولات اصلی شرکت، مجموع مبالغ فروش چهار ماهه این شرکت همچنان از مدت مشابه سال قبل پایین‌تر است.

در انتها به نظر می‌رسد با توجه شناسایی بیش از ۷۵ میلیارد ریال زیان در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸، ادامه روند کنونی بی شک منجر به تحقق زیانی چشمگیر در انتهای سال مالی جاری خواهد شد. با توجه به زیان انباشته در حدود ۹۷۸ میلیارد ریال و سرمایه ۱.۸۶۱ میلیارد ریالی، هم اکنون شرکت مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر