بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

۳ میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور اضافه می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: اگر هفت طرح پروپیلنی اجرا شود، ۳ میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور اضافه می‌شود.
کد خبر : ۱۹۴۱۷۵

به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل طرح‌های تبدیل پروپان به پروپیلن (PDH) و پلی‌پروپیلن (PP) اظهار کرد: اگر افزایش تولید پروپیلن صورت گیرد باید به تنوع‌بخشی در زنجیره پروپیلن و مشتقات آن توجه کنیم تا به تاب‌آوری بیشتر برای واحدهای تولیدکننده بینجامد.

وی افزود: اگر هفت طرح پروپیلنی اجرا شود، ۳ میلیون تن به ظرفیت پروپیلن کشور اضافه می‌شود. در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار تن پروپیلن توسط دو پالایشگاه و ۶ مجتمع پتروشیمی تولید می‌شود که به تقریب تمام آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: از بین این طرها، سه طرح سلمان فارسی، هیرسا پلیمر و کوروش در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) متمرکز است که از پیشرفت مناسبی در بخش تامین دانش فنی برخوردارند و چهار طرح توسعه انتخاب، مهرپترو کیمیا، سازه صنعتی آذران و نفت و گاز رضوی در منطقه کنگان و عسلویه فعال می‌شوند.

محمدی گفت: صنعت پروپیلن اهمیت خاصی داشته و می‌تواند کمک شایانی به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در صنایع پایین‌دست کند. ما در شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی این طرح‌ها هستیم و در تلاشیم با کمک شما مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی وزیر نفت صورت گرفت؛

انتصاب مشاور وزیر نفت

مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان اعلام کرد:

هیچ‌گونه آتش‌سوزی رخ نداده است

در ماه ژوئن صورت گرفت؛

افزایش ۱۶ درصدی واردات نفت ژاپن

ارسال نظر