بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
در حالی «غشوکو» بازدهی قابل توجهی را نصیب سهامداران و همراهان خود کرده که تا سال گذشته، فعالیت‌های شرکت سودآور نبوده و یک روند نزولی را سپری می‌کرد. این عدم هم‎خوانی بین روند قیمت سهم و درآمد‌های شرکت، جای سوال دارد!
کد خبر : ۱۹۴۲۰۲

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «شوکو پارس» با سرمایه اندک ۳۶.۵ میلیارد ریالی، ۳۷ میلیارد ریال سود انباشته دارد.

شیرینی سود در بسته‌های این شکلات ساز / بازدهی «غشوکو» با عمکرد آن هم‌خوانی ندارد!

این شرکت در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۷ موفق به تحقق ۱۸۳ میلیارد ریال درآمد فروش شده بود که نسبت به سال ۹۶ رشد اندک ۵ درصدی داشت. در مدت ۳ ماهه نخست سال ۹۸ شرایط فروش بهبود یافته و توانسته در یک فصل به میزان ۳۶ درصد از مسیر ۱۲ ماهه سال قبل را طی کند. البته فروش ۶۵ میلیارد ریالی در ۳ ماهه نخست سال جاری ۳۶ درصد از مدت مشابه سال قبل نیز بیشتر است.

به این ترتیب، برخلاف فصل نخست سال قبل، «شوکو پارس» به سوددهی رسید و ۷ میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرد.

این شرکت پس از ثبت سود خالص ۱۷ میلیارد ریالی در سال ۹۲، در یک روند نزولی افتاد؛ به گونه‌ای که در سال ۹۷ متحمل زیان ۳ میلیارد ریالی شد اما؛ شواهد نشان می‌دهد که در سال جاری مجددا به روند صعودی بازگشته است. امید می‌رود با تداوم این شرایط، در پایان سال سود مطلوبی شناسایی شود.

شیرینی سود در بسته‌های این شکلات ساز / بازدهی «غشوکو» با عمکرد آن هم‌خوانی ندارد! 

بیش از آن که «شوکو پارس» در بازار فروش محصولات خود موفق عمل کند، در بازار سرمایه عملکرد به مراتب بهتری از خود به نمایش گذاشته است. در سال‌های گذشته میزان بازدهی «غشوکو» در بازار سرمایه به هیچ عنوان با عملکرد این شرکت همخوانی نداشت و در حالی که روند فروش و سودسازی نزولی بود، قیمت سهم رو به رشد حرکت می‌کرد.

این سهم در کارنامه سال ۹۷ بازدهی ۱۶۹ درصدی را ثبت کرد و از ابتدای سال جاری تا به امروز سهامداران خود را با رشد قیمت ۱۳۶ درصدی خوشحال کرده است.

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس، ۴۱ درصد از شرکت کنندگان موقعیت خرید را در نماد «غشوکو» انتخاب کردند و باقی افراد رأی به فروش این سهم دادند.

 شیرینی سود در بسته‌های این شکلات ساز / بازدهی «غشوکو» با عمکرد آن هم‌خوانی ندارد!

این نظرسنجی نتیجه خود را روی تابلوی معاملات نیز نشان داد و تعداد خریداران کمتر از فروشندگان بود. بر این اساس، در معاملات روز قبل، ۱۳ خریدار برای «غشوکو» نمایان شد و در مقابل، ۴۵ فروشنده ظاهر شدند.
ارزش بازار این شرکت هم اکنون بالغ بر ۹۰۶ میلیارد ریال است که حتی یک درصد از ارزش کل گروه «محصولات غذایی به جز قند و شکر» را شامل نمی‌شود.

نکته جالب توجه این است که در این سهم حقوقی‌ها چندان فعالیتی ندارند و معاملات در دست حقیقی‌های بازار سهام قرار دارد.

نگاهی به معاملات سهم از ابتدای سال جاری تا کنون نشان می‌دهد که روند قیمت سهم صعودی بود و در حالی که سال ۹۷ را با قیمت ۱۰۵۰۰ ریال به پایان رسانده بود، هم اکنون در قیمت ۲۴۸۲۰ ریال، با صف خرید مواجه است. رالی اصلی این سهم از زمانی آغاز شد که حجم معاملات به یکباره رشد فزاینده‌ای کرد و پس از آن، قیمت سهم از مسیر صعود پایین نیامد.

 شیرینی سود در بسته‌های این شکلات ساز / بازدهی «غشوکو» با عمکرد آن هم‌خوانی ندارد!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر