بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
برای بازار امروز ادامه روند افزایش تدریجی شاخص کل بورس را انتظار داریم.
کد خبر : ۱۹۴۲۳۱
پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری


به گزارش بورس‌نیوز، بازار در روز گذشته را با رشد ۴۰۹واحدی شاخص کل به پایان رساند تا به این ترتیب شاخص کل مجددا در آستانه ورود به کانال ۲۵۳هزار واحدی قرار گیرد. 

طی چند روز گذشته سرمایه گذاری غدیر روند به رشد قیمتی داشته است و در روز گذشته نیز بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل را این نماد بر عهده داشت. 

نمادهای همراه و دعبید نیز پس از وغدیر بیشترین اثر  مثبت بر شاخص کل را داشتند. نمادهای فارس و فولاد نیز بیشترین اثر منفی بر شاخص کل را داشتند. 

ارزش معاملات عملکرد ضعیفی را داشت و به کمتر از ۱۲هزار میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش معاملات متوسط بازار در هفته های گذشته به بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال رسیده بود.

اخبار سیاسی 
تلاش آمریکا برای ایجاد ائتلاف ضدایرانی جهت حضور نظامی قدرت های بزرگ جهان در خلیج فارس با اعلام آلمان مبنی بر عدم حضور در این ائتلاف با شکست سنگینی روبرو گردید.

پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری

دیپلماسی تهاجمی و غیرقانونی و تروریست وار دولت ترامپ علی رغم تمامی پیوندهای اقتصادی نظامی با کشورهای بزرگ دیگر، صرفا منجر به انزوای دولت آمریکا در بسیاری از مسائل بین المللی و تحریم ها علیه کشورمان شده است.

اقتصاد کلان :
عدم ارسال لوایح مربوط به اخذ مالیات از سفته بازی در بازارهای مالی مجددا با عدم توجه دولت روبرو شده است و بهانه جدید دولت در خصوص عدم ارائه این لایحه به مجلس عدم جامعیت آن در حال حاضر و تلاش برای ارائه یکپارچه این لوایح در دی ماه سال جاری است و مجددا و برای چندمین بار پیاپی شاهد تعویق ارسال این لوایح بوده ایم. 

پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری

به نظر می رسد برنامه دولت عدم ارسال نهایی این لوایح تا زمان پایان کار قانونی آن باشد و در  مراحل بعد می بایست منتظر بهانه های جدیدی در این خصوص از سوی وزارت اقتصاد و مجموعه اجرایی کشور باشیم.

در حوزه نفت،وزیر نفت با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاهی در مجلس گفت: آیین‌نامه اجرای این قانون با همکاری طرف‌های ذی‌ربط تدوین و پس از تصویب در دولت سریعا اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اکنون وزارت نفت روزانه بالای ۱۵میلیون لیتر اضافه تولید بنزین دارد که این اضافه تولید ذخیره شده و قرار است میزان صادرات افزایش پیدا کند، اضافه کرد: اضافه تولید در نفت سفید، گازوئیل و سوخت جد وجود دارد و به لحاظ پالایش وضعیت خوبی داریم. امروز قرار است اولین محموله بنزین صادراتی در بورس انرژی و باقیمت پایه ۵۸۱دلار در هر تن عرضه شود. 

این بنزین توسط شرکت ملی پالایش و پخش و به نمایندگی از شرکت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و با مقصد کشور افغانستان به خریداران عرضه می گردد.

ارز و سکه :
در بازار ارز و طلا مجددا شاهد کاهش قیمت ها بودیم. قیمت دلار با۷۰ تومان کاهش به ۱۲هزار وتومان رسید. قیمت هر سکه بهار آزادی طرح جدید نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز دوشنبه به ۴میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.
پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری

بورس کالا :
روز گذشته شاهد عرضه و فروش محصولات پلیمری در بورس کالا به ارزشی بیش از ۳ هزار میلیارد ریال بودیم. 

پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری

معاملات محصولات پلی اتیلن سنگین، پلی استایرن و پلی اتیلن های سبک و سبک خطی از جمله محصولات معامله شده در بورس کالا و در طی معاملات روز گذشته بود. 

اخبار صنایع :
انجمن جهانی فولاد از تولید ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تن شمش فولادی در نیمه نخست ۲۰۱۹ ( ۱۱ دی ۹۷ تا ۹ تیر۹۸) خبر داد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رشد ۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد.
پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری


بازار امروز:
برای بازار امروز ادامه روند افزایش تدریجی شاخص کل بورس را انتظار داریم. با توجه به کاهش تنش های سیاسی و اعمال نرخ های جدید و بیش از ۱۱هزار تومانی ارز در گزارش عملکرد تیر ماه شرکت های صادرات محور شاهد تقویت تقاضا در نمادهای این شرکت ها خواهیم بود. 

پیش گشایش / افزایش روند تدریجی شاخص زیر سایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری

همچنین به نظر می رسد که با توجه به عدم رشد قیمت متناسب سهام شرکت های سرمایه گذاری با رشد قیمت شرکت های زیرمجموعه، استقبال و رشد تقاضا از سهام بنیادی در مرحله بعد بیشتر به سمت شرکت های سرمایه گذاری باشد. 

نمونه این شرایط را در روزهای اخیر در نمادهای این گروه مشاهده کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر