بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر : ۱۹۴۲۴
محسن قاسمي در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: بر اساس دستور‌العمل پذيرش اوراق بهادار در بورس (مصوب اول دي 86) درپايان ارديبهشت ماه هر سال، همه شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس علاوه بر احراز شرايط حضور و بورس، بر اساس اطلاعات سال گذشته براي تداوم حضور نيز بايد شرايط را رعايت كنند.

وي ادامه داد: در اين دستور‌العمل شركت‌هاي بورس در دو بازار اول شامل تابلوهاي اصلي و فرعي و بازار دوم بر اساس ريسك‌هاي 4 گانه مختلف دسته‌بندي شده‌اند.

مدير امور ناشران شركت بورس خاطر نشان كرد: اين 4 ريسك شامل ريسك اندازه شركت با معيار سرمايه ، ريسك نقدشوندگي با توجه به درصد سهام شناور آزاد، تعداد سهام، روزهاي معاملاتي و درصد معاملات نسبت به سرمايه شركت، ريسك ورشكستگي بر اساس آخرين سود و زيان و سود و زيان انباشته و مجموع جريان وجه ، درصد حقوق صاحبان سهام به جمع دارايي‌ها و همچنين ريسك گزارشگري و وضعيت اطلاع رساني شركت هاست.

قاسمي ادامه داد: با اين اوصاف كل شركت‌هاي پذيرفته شده در بورس بر اساس جداول موجود بايد با دستور العمل تطبيق داده شوند تا صعود و نزول شركت‌ها در بازارها و تابلوها مشخص شود.

وي در برابر اين سوال كه آيا از 24 شركت مشروط و حاضر در بازار دوم كه تا پايان سال گذشته فرصت تطبيق شرايط با بورس داشتند شركتي شرايط را احراز كرده يا خير گفت: بررسي اين 24 شركت به طور ويژه در حال انجام است و تا پايان ارديبهشت ماه وضعيت اين گروه مشخص و اعلام خواهد شد.

قاسمي با اشاره به دوره سال مالي متفاوت 24 شركت مشروط خاطر نشان كرد: بعد از بررسي وضعيت اين شركت‌ها، نتيجه بررسي‌ها به هئيت پذيرش داده مي‌شود تا در خصوص حذف و يا در نظر گرفتن امتيازهاي جديد اقدام كند.

وي به وضعيت اقتصادي سال گذشته و جاري شركت‌ها اشاره كرد و در خاتمه گفت: با در نظر گرفتن وضعيت سودآوري شركت‌ها، هيئت پذيرش ممكن است براي اين 24 شركت و ديگر شركت‌هاي بورس ارفاق قايل شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر