بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
کارشناس بازارهای پولی و مالی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

اثر حذف ۴ صفر از واحد پول ملی بر قیمت سهم های کمتر از هزار ریال فعلی

البته حذف ۴ صفر، در سیستم های مالی و حسابداری شرکت ها تغییراتی ایجاد می کند که هزینه بر است؛ ولی سیستم های مالی و حسابداری هم در مدت کوتاهی با تغییرات جدید، بروزرسانی خواهند شد.
کد خبر : ۱۹۴۲۵۲
به گزارش بورس نیوز، با مصوبه امروز هیات دولت، حذف ۴ صفر از واحد پول ملی رسما کلید خورد.

این اتفاق در حالی رقم می خورد که اقتصاد کشور ماه ها دچار تورم سنگین بود و به تازگی شیب رشد تورم، اندکی کاهش یافته است. با حذف ۴ صفر از واحد پول ملی، ابهام در قیمت برخی اقلام کمتر از ۱۰۰۰ ریال قبلی و احتمال افزایش قیمت این اقلام مطرح شده است. سوال برخی اهالی بازار سرمایه هم این است؛ «آیا سهم های کمتر از ۱۰۰۰ ریال فعلی (مثلا سهم بانک تجارت) بعد از حذف ۴ صفر از واحد پول ملی، افزایش قیمت خواهند داشت؟ سودهای تقسیمی مثلا ۲_۳ ریالی چطور؟»

سید حسین سلیمی کارشناس بازارهای پولی و مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر حذف ۴ صفر از واحد پول ملی بر بازار سرمایه بیان کرد: حذف ۴ صفر از واحد پول ملی منطقا نمی تواند اثری بر بازار سرمایه و قیمت سهم ها داشته باشد؛ مگر آنکه جو روانی منجر به تغییراتی شود. البته اهالی بازار سرمایه به ارزش هر سهم واقف هستند و بعد از حذف صفرها هم با واحد پول جدید ارزش گذاری صورت خواهد گرفت. 

وی افزود: به طور کلی حذف ۴ صفر از واحد پول ملی اتفاق مثبتی است؛ چرا که در حال حاضر تحلیل و اعلام برخی مبالغ بالا به دلیل داشتن تعداد زیادی صفر، مشکل ساز است. بنابراین حذف ۴ صفر از واحد پول ملی، محاسبات را راحت تر خواهد کرد. البته حذف ۴ صفر، در سیستم های مالی و حسابداری شرکت ها تغییراتی ایجاد می کند که هزینه بر است؛ ولی سیستم های مالی و حسابداری هم در مدت کوتاهی با تغییرات جدید، بروزرسانی خواهند شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در کمیسیون اقتصادی دولت اصلاح شد؛

لایحه حمایت از سهامداران خرد

در کمیسیون اقتصادی دولت اصلاح شد؛

لایحه حمایت از سهامداران خرد

ارسال نظر