بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی

بهره برداری از نیروگاه ۴۴ کیلواتی خورشیدی سروستان و سعادت آباد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: عملیات اجرایی نیروگاه ۴۴ کیلوواتی فتوولتاییک با هدف تولید سالانه ۸۵ هزار و ۳۶۸ کیلووات ساعت برق از فروردین ماه امسال در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد آغاز و ماه گذشته (تیرماه) به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۱۹۴۲۶۷

به گزارش بورس نیوز، حمید ایزدی، اظهار کرد: عملیات اجرایی نیروگاه ۴۴ کیلوواتی فتوولتاییک با هدف تولید سالانه ۸۵ هزار و ۳۶۸ کیلووات ساعت برق از فروردین ماه امسال در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد آغاز شد و اواخر تیرماه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: نیروگاه فتوولتاییک ۴۴ کیلوواتی سروستان و سعادت‌آباد دارای۱۲۰عدد پنل خورشیدی ۳۷۰ واتی بوده که در قالب هشت ردیف ۱۵ تایی نصب شده و سالانه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی و کاهش هزینه برقی مصرفی را برای این شرکت به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: سیستم خروجی این سامانه دارای ولتاژ ۵۵۱ ولت و جریان دی‌سی (DC) ۷۴ آمپر بوده که برای تبدیل به ولتاژ و جریان متناوب و اتصال آن به شبکه ۴۰۰ ولت از دو دستگاه اینورتر ۲۰ کیلوواتی استفاده شده است.

ایزدی خاظرنشان کرد: از دیگر اهداف اجرای این پروژه، رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و همچنین سهم ۲۰ درصدی مصرف انرژی ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است.

وی تاکید کرد: اداره برنامه‌ریزی و مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، پروژه‌های متعددی را برای مصرف بهینه انرژی اجرا کرده که ممیزی فنی انرژی، پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی ISO 5001، هوشمندسازی ساختمان ستاد این شرکت در شیراز، نصب درایو روی الکتروموتورهای مناطق عملیاتی، جایگزینی روشنایی‌های LED، نصب آبگرمکن‌های خورشیدی و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله آنهاست.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تاکید کرد: زاگرس جنوبی نخستین شرکت پیشگام در استقرار سیستم مدیریت انرژی در سطح شرکت ملی نفت بوده که موفق شد جایزه بین‌المللی مدیریت انرژی UNIDO را در سال ۲۰۱۷ برای کشورمان کسب کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اتفاق افتاد؛

تولید 47 میلیارد مترمکعب گاز

با هدف تولید پایدار سوخت زمستانی انجام شد؛

پایش منطقه عملیاتی پارسیان

ارسال نظر